03:02|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 31 شهریور 1398 - 09:39
کد خبر: 12969
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی:

دفاع مقدس ریشه در عاشورای حسینی دارد

هفته دفاع مقدس در تاریخ انقلاب اسلامی ریشه در آموزه ها و ارزش هایی دارد که در عاشورای حسینی رقم خورده و جهانی شده است.
دفاع مقدس ریشه در عاشورای حسینی دارد

به گزارش سرویس سیاسی باریش نیوز، سردار حبیب شهسواری، فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی امروز در رژه نیروهای مسلح استان در ارومیه که به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در حال برگزاری است، اظهار کرد: دفاع مقدس ریشه در عاشورای حسینی دارد و ایمان و جهاد مردم ما از قرآن نشات گرفته و دفاع ما براساس همین مبانی رنگ و بوی مقدس به خود گرفت.

این مسئول با بیان اینکه دفاع مقدس امتداد حرکت اصحاب عاشورا است، اضافه کرد: عاشورا ثابت کرد که نابرابری عامل ترک میدان جهاد نیست و اگر نابرابری نبود، پیروزی‌ها ازآن شمشیرها بود نه ایمان و اراده‌ها.

شهسواری خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح وارثان نهضت سرخ حسینی و حاملان پیام حضرت زینب(س) هستند تا هیمنه حکومت ستمگران و ظالمان را در هم بشکنند.

وی ادامه داد: هفته گرامیداشت دفاع مقدس فرصت مغتنمی برای بازخوانی رشادت‌های سربازان این مرز و بوم بدون کمترین حمایت‌ها است که بدون داشتن تجهیزات کامل و با ایمان کامل در برابر دشمنان تا دندان مسلح ایستادگی کردند.

سردار شهسواری یادآور شد: ملت ایران در برابر تمامیت کفر ایستادیم و پرچم عزت، آزادگی، جوانمردی و حریت را در قله‌های انسانیت به اهتزاز درآوردیم، این هفته فرصتی برای نمایش گوشه‌ای از توانمندی‌های نظامی در کنار شور حماسی و انقلابی و نظم و شکوه بی‌بدیل سربازان ولایت از یگان‌های نیروهای مسلح است.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی همچنین با اشاره به اینکه پیام رژه تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهدا است، گفت: این حرکت عظیم نیروهای مسلح برای دوستان پیام رحماء بینهم و برای سربازان کشور پاسداری از ایران اسلامی و اثبات خادمی و نوکری برای مردم را دارد که به تعبیر امام همتایی ندارند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید