18:01|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 30 شهریور 1398 - 11:05
کد خبر: 12964
باریش گزارش می‌دهد:

روی آوردن به تفریحات کاذب در سایه کمبود امکانات!

دور دور زدن در خیابانها با ماشین‌های به قول خودشان لاکچری و یا گشت و گذارهای بی هدف که گاهی هم دردسرهایی دارد همگی رفتارهای اجتماعی هستند که در سایه کمبود امکانات تفریحی از سوی برخی شهروندان بروز می‌کند.
 تفریح و شادی با یکدیگر رابطه مستقیم دارند

به گزارش سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، چند سالی است  که جوانان به جای گذراندن اوقات فراغت خود در مراکز تفریحی پاساژگردی می‌کنند و پاساژها را می‌توان از عناصر جدایی‌ناپذیر زندگی‌های امروزی به شمار آورد.
زمانی مراکز خرید به‌منظور اهداف تجاری احداث شدند اما امروزه بیشتر به‌عنوان پاتوق عده‌ای برای گشت‌وگذار شده است، و بیشتر افراد برای گذراندن اوقات فراغت خود به مراکز خرید می‌روند.

نبود اماکن تفریحی برای جوانان به ویژه زنان در ارومیه را می‌توان از جمله دلایل اصلی رواج پاساژگردی در این شهر اعلام کرد.

سال‌ها کودکان و نوجوانان ارومیه‌ای دنیای خود را در پارک‌های شهر خلاصه کرده‌اند و قرار بود با افتتاح یک شهربازی مدرن، رویای کودکی آن‌هایی که اکنون کودکانی دارند، بالاخره محقق شود.

باید در نظر داشت که تفریح رابطه مستقیمی با شادی دارد پس باید برای رهایی از افسردگی به فکر تفریحات سالم باشیم.

وعده‌های احداث شهربازی مدرن تمامی ندارد

یکی از مخاطبان باریش نیوز که علاقه‌ای به ذکر نامی نداشت با گلایه از کمبود فضاهای تفریحی اظهار کرد: در آخر هفته و ایام تعطیل نیز مکانی برای گذراندن اوقات فراغت خود پیدا نمی‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه ترجیح می‌دهیم از خانه خارج نشویم ادامه داد: کمبود مراکز تفریحی باعث شده است تا افراد پول‌های کلانی را برای خروج از مرزهای کشور و افریحات خود بپردازند.

این مخاطب باریش نیوز با بیان اینکه شاید بزرگ‌ترها بتوانند با نبود شهربازی کنار بیایند افزود: شاید قشر بزرگسال بتوانند با این موضوع کنار بیاید اما کودکان به تفریحات جالب و هیجان‌انگیز جدیدی نیاز دارند.

وی ادامه داد: لطفا دست از وعده دادن بردارید و یک شهر بازی مدرن در ارومیه احداث کنید.

اعتیاد در کمین نوجوان

سارا یکی از مخاطبان باریش نیوز با ارسال پیامی به بخش پیام‌های مردمی از نبود امکانات در پارک‌ها گفت: دیگر تفریح جالبی در پارک‌ها و مراکز تفریحی وجود ندارد زیرا اصلا امکاناتی موجود نیست.

وی ادامه داد: هم اکنون چندین سال است که چشم انتظار احداث شهربازی مدرن هستیم مکانی که دگیر وعده‌ها شده است.

این مخاطب باریش نیوز با اشاره به افتتاح شهربازی مدرن ارومیه افزود: مدت‌هاست منتظر افتتاح شهربازی مدرن ارومیه هستیم اما هربار که به تاریخ افتتاح نزدیک می‌شویم، خبری از افتتاح نیست و به روزها و ماه‌های آینده موکول می‌شود.

سارا خاطر نشان کرد: مسئولین دست از وعده دادن بردارند و فکری به حال نوجوانان کنند زیرا که با این وضعیت خطر اعتیاد در کمین آن‌ها است.

کمبود اماکن تفریحی معضلی برای تفریح شهروندان

یکی از مخاطبان باریش نیوز که علاقه‌ای به ذکر نامش نداشت گفت: این روزها مردم بیشتر از مراکز تفریحی در پاساژها دیده می‌شوند و این‌ها همه به دلیل نبود اماکن تفریحی است.

وی با اشاره به اینکه افزایش اماکن تفریحی بسیار مفید است افزود: افزایش اماکن تفریحی بسیار مفید است زیرا این روزها مردم درگیری‌های فراوانی دارند و تنها راه رهایی از مشکلات تفریح است.

این مخاطب باریش نیوز افزود: نشاط بانوان مهم‌تر از آقایان است زیرا بانوان ادامه دهنده و تربیت کننده نسل‌های بعدی هستند و اگر روحیه خوبی نداشته باشند دیگر از نسل آینده نباید انتظاری داشت.

بدون شک نبود اماکن تفریحی ویژه برای بانوان یکی از مشکلاتی است که شهر ارومیه را درگیر خود کرده است که باید چاره‌ای برای آن پیدا کرد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید