08:51|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 28 شهریور 1398 - 10:44
کد خبر: 12951

بازار در تسخیر گرانی‌

هم‌زمان با افزایش قیمت موادغذایی وارداتی، سوال‌های متعددی برای شهروندان از قبیل اینکه چرا قیمت کالاهای داخلی نیز افزایش یافته است به‌وجود می‌آید.
بازار در تسخیر گرانی‌

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، قیمت اقلام مصرفی مردم در ماه‌های اخیر سیر صعودی داشته، سیری که بسیار آزاردهنده است.

در هر کوچه و بازاری سخن از اوضاع نابه‌سامان معیشتی مردم در میان است، این روزها اقشار متوسط و کم‌درآمد جامعه، چاره‌ای جز کاهش خرید مایحتاج روزانه خود ندارند و در این میان موضوعی که مردم را نسبت به آینده نگران کرده و هر یک از آن‌ها در جست‌وجوی پاسخی قطعی از جانب مسئولین مربوطه ‌هستند.

با وجود آنکه بسیاری از اقلام اساسی از جمله حبوبات، برنج، مرغ، تخم‌مرغ و میوه تولید داخل است، چرا افزایش قیمت کالاهای وارداتی بهانه‌ای شده تا قیمت کالاهای داخلی به طور چشمگیری در بازار افزایش یافته، که در نتیجه آن‌ سفره خانوارها کوچک شود.

طی ماه‌های اخیر همزمان با جولان و قدرت‌نمایی کالاهای وارداتی، بسیاری از تولیدکنندگان و کارخانه‌های تولیدی به سبب کمبود یا گرانی مواد اولیه اقدام به افزایش دو تا سه برابری قیمت محصولات خود کرده‌اند که این امربا انتقاد شدید مغازه‌داران و خریداران روبرو شده است، چرا که تمامی افراد نسبت به آینده نگرانی‌هایی دارند و آنها نمی‌دانند که تا کی این وضع ادامه خواهد داشت و از این به بعد چه اتفاقاتی در آنتظار مردم خواهد بود.

افزایش بی‌سابقه قیمت لبنیات طی یک سال

یکی از مخاطبان باریش نیوز که علاقه‌ای به ذکر نامش نداشت در اربطه با گرانی مایحتاج روزمره خود گفت: کلاهای اساسی زندگی بسیار گران شده است به حدی که شاید ماهی یکبار بتوانیم آن‌ها را خریداری کنیم.

وی ادامه داد: قیمت شیر و لبنیات در یک سال افزایش دو تا چند برابری داشته است.

این مخاطب باریش نیوز در رابطه اینکه مسئولین باید فکری به حال مردم کنند خاطر نشان کرد: لطفا مسئولین مربوطه فکری به‌خال مردم کنند زیرا اگر به همین ترتیب پیش برویم دیگر باید از گشنگی بمیریم.

سفره‌های خالی نشان از گرانی می‌دهد

فاطمه یکی از مخاطبان با ارسال پیام‌هایی به بخش باریش مردم، با بیان اینکه افزایش قیمت اقلام مصرفی گفت: قیمت اقلام مصرفی از جمله برنج، روغن و دیگر مواد مصرفی باید پیگیری شود.

وی ادامه داد: قیمت این اقلام رشد چند برابری داشته است و مردم دیگر توان خرید حود را از دست داده اند.

فاطمه مخاطب باریش با اشاره به اینکه سفره‌های مردم کوچک‌تر شده است خاطرنشان کرد: با افزایش قیمت کالاها سفره‌های مردم کوچک‌تر شده و توان خرید خود را از دست می‌دهند لطفا در قیمت گذاری کالاها تجدید نظر کنید.

پرپر زدن قیمت مرغ در بازار سلیقه‌ها

یکی از کاربران باریش‌نیوز با ارسال پیام‌هایی به بخش باریش مردم، با گلایه از قیمت سلیقه‌ای مرغ فروشی‌ها اظهار کرد: زمانی کقیمتی واحد برای یک کالا در نظر می‌گیرند یعنی چه؟

وی ادامه داد: اگر چرخی در سطح شهر بزنید می‌توانید قیمت‌های سلیقه‌ای مرغ فروشان را مشاهده کنید.

این مخاطب باریش گفت: چه کسی بر این مغازه‌ها نظارت می‌کند؟ و عاقبت این فروشندگان چیست؟

پس از مشاهده پیام‌های مردمی می‌توان دریافت که وضعیت قیمت‌ها در بازار بسیار آشفته و نیازمند نظارت‌های ویژه‌ای از سوی مسئولین ذی ربط است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید