07:32|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 28 شهریور 1398 - 10:13
کد خبر: 12950

علت و علائم تا راه‌های درمان طبیعی خونریزی لثه

خونریزی لثه غیرطبیعی است و علل مختلفی از جمله رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان‌ها دارد که میتوانید با چند روش طبیعی و خانگی آن را درمان کنید.
علت و علائم تا راه‌های درمان طبیعی خونریزی لثه

به گزارش سرویس سلامت باریش نیوز، وقتی سیبی را گاز می‌زنید و لکه قرمزی روی سیب ظاهر می‌شود خیلی شرمنده می‌شوید یا زمانی که دندان‌های خود را مسواک می‌زنید و لثه شروع به خونپ‌ریزی می‌کند ناراحت می‌شوید.

خونریزی لثه ممکن است، باعث نگرانی شود؛ خون ریزی لثه غیرطبیعی است؛ خونریزی، می تواند یکی از علائم بیماری لثه باشد بنابراین، مهم است از دندان‌ها، و لثه‌های خود که آنها را کاملا محکم نگه می‌دارد، مراقبت کنید در این بخش از بخش سلامت دهان و دندان نمناک همه چیزی که باید در مورد خون ریزی لثه ها و درمان های خانگی بدانید، توضیح داده شده است.

 مشکل از نخ دندان کشیدن شماست

رعایت نکردن بهداشت لثه و دندان از علل خونریزی لثه علل دیگری که می تواند موجب خونریزی لثه می‌شود، زمانی که نخ دندان می‌کشید لثه‌هایتان زخمی می‌شوند؟ تصور نکنید خونریزی لثه هنگام کشیدن نخ دندان اتفاقی است که همه افراد آن را تجربه می کنند. این مشکل در اغلب موارد به دلیل استفاده از نخ دندان نامناسب یا محکم کشیدن نخ روی لثه است و از نظر محققان، در چنین شرایطی زیان نخ دندان از سود آن بیشتر است.

بی خوابید و استرس دارید

وقتی استرس دارید و یا دچار کمبود خوابید یا غذای نامناسبی مصرف کرده‌اید، حجم باکتری‌ها در دهانتان بیشتر می‌شود و لثه دچار التهاب‌هایی می‌شود ؛در این شرایط، لثه حساس و آماده خونریزی می‌شود و با هر بهانه کوچکی دهانتان پر از خون می‌شود.

داروهایی که مصرف می‌کنید مقصرند

به طور کلی برخی داروها، مثل داروهای ضدافسردگی و فشارخون ممکن است باعث خشکی دهان شود، حالتی که کمبود بزاق ناشی از مصرف این داروها، به باکتری‌ها اجازه می‌دهد با سرعت بیشتری تکثیر شوند و لثه شما را قرمز، متورم و خونین کنند.

علائم خونریزی لثه

برخی از علائم خونریزی لثه ممکن است شامل مواردی همچون سست شدن دندان‌ها، لثه های التهابی، بوی بددهان و لثه تحریک شده شده باشد.

انواع روش‌های طبیعی و خانگی درمان خونریزی لثه

شستشو با آب نمک

نمک، دارای خواص ضدالتهابی و ضدعفونی کننده است، که به کاهش تورم و مبارزه با عفونت‌هایی که سبب لقاح خونی می‌شوند، کمک می‌کند فقط مقداری آب گرم و نمک نیاز دارید. دهان خود را کاملا با محلول بشویید و از آن، حداقل دو تا سه بار در روز استفاده کنید.

شستشوی دهان با آب نمک برای درمان خونریزی لثه

عسل

عسل خام را با انگشتان خود بر روی لثه ماساژ دهید ،عسل دارای خواص ضد باکتری و ضد التهابی است که با کشتن باکتری‌ها، مانع خونریزی لثه می‌شود اطمینان حاصل کنید که عسل بر روی لثه‌ها به طور مرتب اعمال می‌شود.

آب آلبالو

روزانه مقداری از آن را مصرف کنید آلبالو، شامل اسانس فنولیک و آنتوسیانین ها است که ،دارای خواص ضد میکروبی هستند که باعث می شود دندان ها و لثه ها را از باکتری های مضر حفظ کنند.

درمان طبیعی خونریزی لثه با روغن‌های گیاهی 

دهان خود را با روغن شستشو دهید ،تا به مبارزه با عفونتهایی که باعث لخته شدن خون می شوند، کمک کند از روغن نارگیل یا روغن کنجد، برای شستشو استفاده کنید تا مطمئن شوید که دهان شما از رشد باکتری‌های مضر محافظت می‌شود.

زردچوبه

زردچوبه، به درمان عفونت کمک می کند؛ به لطف خواص درمانی خود ، گفته می شود که ترکیب کورکومین آن ،دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی است که کمک می کند تا دندان ها را از خونریزی متوقف کنند. همه چیزهایی که باید انجام دهید این است که زردچوبه و خردل را با هم مخلوط کنید و مخلوط را به راحتی بر روی لثه ها ماساژ دهید. دیگر مواد طبیعی شگفت انگیز، شامل آلوئه ورا، زنجبیل، جوش شیرین، سرکه سیب و آب لیمو است.

مشاور پزشکی: دکتر مینا بوتراب

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید