09:36|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 27 شهریور 1398 - 11:32
کد خبر: 12945

شرکت‌های دانش‌بنیان حلقه گمشده علم تا عمل

شرکت‌های دانش‌بنیان از آن رو که ظرفیت لازم برای تجاری‌سازی دانش را دارد می‌تواند حلقه واسطه بین علم تا عمل باشد.
شرکت‌های دانش‌بنیان حلقه گمشده علم تا عمل

سرویس اقتصادی باریش نیوز، در دنیای صنعتی امروز که زیربنـای اقتصـادهای صـنعتی، از محوریت منابع به سمت محوریت سرمایه‌های فکری جابه جـا می‌شود، به همین دلیـل عامـل دانـش از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار است.

شرکت‌های دانش بنیان به واسطه علم و تخصصی که دارند می تواند رابط بین دانشگاه و بازار را به طور پیوسته و مستمر باشد تا از طریق دست یابی به دانش تخصصی تجاری سازی تولیدات روند جهانی پیدا کند.

شرکت‌های دانش بنیان و محصولات آنها به طور قطع مهره اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی به شمار می‌آیند. در بندهای مختلف سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و نیز سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه ابلاغی مقام معظم رهبری، بر شکل‌گیری اقتصاد دانش بنیان به عنوان راهبردی در جهت حرکت صحیح اقتصاد کشور، تاکید شده است.

 آذربایجان غربی نیز می تواند با تکیه بر علم دانش بنیان و پویاسازی شرکت های دانش محور در راستای تولید محصولات برند گام برداشته و بسترهای لازم برای تجاری‌سازی تولیدات این استان را در عرصه بین‌المللی فراهم کند.

به گفته علی‌محمد نیکبخت، سرپرست پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربیعداد شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان فعال در پارک علم و فناوری این استان به ۱۰۴ شرکت رسیده است که ۹۲ شرکت از این تعداد، فناور بوده و ۱۲ شرکت نیز جزء شرکت‌های دانش‌بنیان است.

از آنجا که تولیدات سنتی در عصر حاضر توانایی پاسخگویی به نیازها و ظرفیت‌های بومی را در درازمدت ندارد تغییر نهادهای تولید و حركت به سمت تولیدات دانش بنیان امری ضروری و حیاتی به نظر می رسد که باید با حمایت مسئولان و همت متخصصان تقویت شده و استمرار یابد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید