02:29|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 27 شهریور 1398 - 10:43
کد خبر: 12944
مدیرکل راه آهن آذربایجان در گفت‌وگو با باریش:

راه‌اندازی دفتر استانی راه آهن ارومیه در انتظار تصویب سازمان امور استخدامی

اداره کل راه آهن آذربایجان تصمیم گیری‌های اولیه در زمینه مستقل شدن راه آهن ارومیه را انجام داده و چارت پیشنهادی تهیه شده و به سازمان امور استخدامی کشور ارجاع داده شده است که در صورت تصویب، اداره کل راه آهن در آذربایجان‌غربی استقرار می‌یابد.
راه‌اندازی دفتر استانی راه آهن ارومیه در انتظار تصویب سازمان امور استخدامی

شاپور ارسلانی، مدیرکل راه آهن آذربایجان‌ در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز، اظهار کرد: در تابستان سال جاری استقبال مردم از سفرهای ریلی بسیار قابل قبول بود با توجه به اینکه راه آهن ارومیه کمتر از یک‌ سال است که راه اندازی شده انتظار نمی‌رفت استقبال این‌چنینی از آن شود.
وی افزود: در آغاز راه اندازی فعالیت راه آهن ارومیه 150 نفر سهمیه به آن اختصاص داده شده بود اما با توجه به افزایش تقاضاهای مردمی، ظرفیت را بدون محدودیت قرار دادیم تا ظرفیت قطار تکمیل شود که به صورت شناور شد و در حال حاضر نیز میانگین مسافر در راه آهن ارومیه برای هر قطار 250 نفر است.
ارسلانی در مورد مهم‌ترین برنامه‌های راه آهن ارومیه در راستای افزایش و تجهیز امکانات گفت: در راستای تجهیز و افزایش امکانات راه آهن ارومیه دو برنامه مهم در بخش  مسافر و بار وجود دارد در زمینه بخش باری راه آهن، با استان هماهنگ شده‌ایم جلساتی با سیلوی ارومیه صورت گرفته  که اگر امکان داشته باشد اتصال خط فرعی انجام شود.
وی گفت: همچنین با سازمان صنایع و معادن رایزنی انجام شده که در موارد بارگیری، بارهای عمده ریل پسندی که در مملکت سیر و از طریق جاده جابه جا می‌شود در استان آذربایجان غربی آنان را جذب کنیم که در این صورت به چرخه اقتصادی کمک شود و بهره‌وری سوخت و آلایندگی هوا نیز تحقق پیدا کند.
ارسلانی افزود: با شرکت‌های ریلی و سرمایه گذاران بخش خصوصی در حال پیگیری هستیم که حرکت قطار به ارومیه تهران را افزایش دهیم و همچنین در حال پیگیری هستیم که قطار مستقیم ارومیه به مشهد را راه اندازی کنیم.
مدیرکل راه آهن آذربایجان در مورد مستقل شدن راه آهن ارومیه تصریح کرد: اداره کل راه آهن آذربایجان تصمیم گیری‌های اولیه در زمینه مستقل شدن راه آهن ارومیه را انجام داده و چارت پیشنهادی تهیه شده و به سازمان امور استخدامی کشور ارجاع داده شده است که در صورت تصویب، اداره کل راه آهن در آذربایجان‌غربی استقرار می‌یابد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید