03:09|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 26 شهریور 1398 - 12:54
کد خبر: 12941
یادداشت:

درد کشاورزان با سکوت درمان نمی‌شود

آذربایجان غربی سهم بیشتر اقتصاد آن بر دوش بخش کشاورزی است برای رونق فعالیت در این حوزه مردم بیشتر از وعده و وعیدهایی که معلوم نیست عملی بشود یا نشود، به اقدامات عملی نیاز دارند.
درد کشاورزان با سکوت درمان نمی‌شود

سرویس اقتصادی باریش نیوز، بخش کشاورزی در آذربایجان‌غربی از اهمیت بالای برخوردار است زیرا بیشتر افراد در این استان با توجه به شرایط آب‌ و هوایی به کشاورزی می‌پردازند اما بارش‌های چند روز اخیر و تگرگ، شیرینی برداشت را برای کشاورزان ارومیه‌ای تلخ کرد.

در پهنه شمال‌غربی، بخش‌هایی از اراضی و باغات شهرستان ارومیه ۳هزار و 200 هکتار بر اثر بارش تگرگ و جاری شدن سیل دچار خسارت شده‌اند.


از مسئولین جهاد کشاورزی این انتظار می‌رود در جهت جبران این خسارت‌ها اقداماتی را انجام دهند اما در حال حاضر یک هفته از این بارش ناگهانی می‌گذرد اما وعده‌های مسئولین فقط در حد حرف مانده است.


تمامی این‌ها در حالی است که مسئولین متولی در هنگام مصاحبه برای اطلاع از اقدامات انجام شده جهت جبران خسارت دیدگان از اجازه نداشتن خود برای مصاحبه تلفنی می‌گویند، با این توصیف سوال اینجاست که اگر مسئول پاسخگوی مشکلات مردم نباشد چه کسی باید پاسخ دهد.

تن کشاورزی آذربایجان غربی به لطف بسیاری از بی تدبیری‌ها و کم‌توجهی به اندازه کافی رنجور و کم طاقت شده است و مسئولان بهتر است به جای فرار از پاسخ مطالبات عمومی با اقدامات عملی بارقه‌های امید و انگیزه به کارهای تولیدی را در بین مردم روشن کنند چراکه تنها با اتکاء به تولید داخلی و حمایت از صنایع داخلی است که این سرزمین می تواند در بازارهای جهانی و بین المللی حرفی برای گفتن داشته باشد و دشمن را از هر نوع که باشد به زانو درآورد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید