17:09|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 26 شهریور 1398 - 11:42
کد خبر: 12940
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی خبر داد:

کاهش 4 درصدی آمار فوت‌شدگان در تصادفات

در ۵ ماهه اول سال جاری ۵۱ نفر در تصادفات درون شهری فوت کردند که آمار فوت شدگان نسبت به مشابه سال گذشته ۴درصد کاهش یافته است.
کاهش 4 درصدی آمار فوت‌شدگان در تصادفات

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، عباس فرمانی، رئیس پلیس راهنمایی‌ و‌ رانندگی آذربایجان‌غربی در نشست خبری پلیس استان عنوان کرد: در سال جاری ۲۲هزار و ۴۰۰ تصادف در استان روی داده است که پنج شهر ارومیه، خوی، بوکان، میاندوآب و مهاباد بیشترین ترافیک و تصادفات را دارند.
وی ادامه داد: در ۵ماهه اول سال جاری ۵۱ نفر در تصادفات درون شهری فوت کردند که آمار فوتی ها نسبت به مشابه سال گذشته ۴درصد کاهش یافته است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی انتظامی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در سال جاری ۵۳۸ هزار و ۵۰۰ برگه جریمه صادر شده است خاطر نشان کرد: این آمار افزایش ۲۶ درصدی نسبت به سال گذشته دارد و آذربایجان‌غربی رتبه 10 کشوری را در تصادف  به خود اختصاص داده است و هم‌چنین ارومیه بعد از تهران، بیشترین وسیله نقلیه را در کشور دارد.
فرمانی ادامه داد: در ۵ ماهه اول سال ۴ هزار و ۹۳ نفر مجروح در تصادفات داشتیم که نسبت به  سال گذشته 5 درصد کاهش یافته است. 
وی با اشاره به اینکه ٨۲۵هزار و ۵۰۰ وسیله نقلیه در استان تردد می‌کند عنوان کرد: این آمار به‌ازای هر ۴ نفر یک  وسیله نقلیه در استان و یک وسیله نقلیه به‌ازای هر ۳ نفر در ارومیه به عنوان مرکز استان است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی انتظامی آذربایجان‌غربی بیان کرد: اقدامات لازم برای ترافیک روزهای ابتدای مهرماه و بازگشایی مدارس صورت گرفته است.
فرمانی در رابطه با رانندگان سرویس مدارس گفت: رانندگان باید به تایید شهرداری رسیده و دارای برچسب و کارت باشند خانواده‌ها قبل از استفاده از سرویس مدارس مدارک را بررسی کنند.
وی افزود: کارت رانندگان سرویس در صورت ۳ تخلف باطل و به مدت یکسال از ارائه سرویس محروم‌ می‌شوند. 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی انتظامی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: دانش آموزان و والدین نیز در استفاده از سرویس‌ها دقت کنند تا مشکلی ایجاد نشود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید