10:44|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 25 شهریور 1398 - 13:08
کد خبر: 12932
باریش گزارش می‌دهد:

بی‌مهری بخش درمان با تن رنجور بیماران در آذربایجان‌غربی

مراکز درمانی آذربایجان‌غربی از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند و آشفتگی بیش از حد در این مراکز بیش از ناراحتی‌های روحی و جسمی بیماران آنان را رنج می‌دهد.
دردهایی که با بی‌مهری متولیان درمان نمی‌شود

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، مراکز درمانی آذربایجان‌غربی، روزانه پذیرای هزاران بیمار است که از نبود سلامت روحی و جسمی رنج می‌برند.
بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به جهت اینکه محل درمان بیماران هستند و با جان افراد سر و کار دارند باید از تجهیزات و نیروی کار بسیار مناسبی برخوردار باشند و مشکلات مردم را به محض مراجعه رفع و به آنان رسیدگی کنند اما در آذربایجان‌غربی وضعیت مراکز درمانی تعریفی ندارد و این وضعیت آشفته، مردم را به شدت ناراضی کرده و به جای اینکه باری از روی دوش آنان بردارد بر شدت مشکلات آنان افزوده است.
در استانی که به لحاظ شرایط جغرافیایی با چند کشور همسایه هم مرز است و همچنین بیماران زیادی از نقاط مختلف کشورهای همسایه برای درمان به مراکز درمانی این استان مراجعه می‌کنند نبود امکانات مناسب و تجهیزات لازم همچنین عدم رسیدگی مطلبوب از سوی فعالان در این عرصه، ضعف بسیار مهمی به شمار می‌رود.
وضعیت نامناسب سرویس‌های بهداشتی در مراکز درمانی 
مهرداد یکی از مراجعین به مرکز درمانی در ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگار باریش نیوز از وضعیت نامناسب سرویس‌های بهداشتی در مراکز درمانی گلایه کرد و افزود: در برخی از بیمارستان‌های شهر ارومیه سرویس‌های بهداشتی از وضعیت خوبی برخوردار نیستند و رسیدگی به آنان بسیار محدود است.
وی افزود: افزایش کادر رسیدگی به مسائل بهداشتی در مراکز درمانی بسیار اهمیت دارد و تا حد زیادی از بی نظمی و عدم رسیدگی به نظافت بیماران و محیط درمانی جلوگیری می‌کند.
لزوم افزایش مراکز درمانی در آذربایجان‌غربی 
مهدی یک مراجعه کننده در یکی از بیمارستان‌های شهر ارومیه گفت: بیمارستان‌های آذربایجان‌غربی توان پاسخگویی به حجم زیادی از بیماران را ندارد و افزایش مراکز درمانی در شهر ارومیه و همچنین در سطح استان بسیار اهمیت دارد.
وی افزود: از سوی دیگر احداث بیمارستان‌های تخصصی نیز کمک شایانی به پاسخگویی بیماران و مراجعه کنندگان دارد.
این شهروند ادامه داد: متاسفانه مسئولان متولی در ساخت و تکمیل مراکز درمانی کم‌کاری می‌کنند و همان طور که مشاهده می‌شود ساخت و تجهیز یک مرکز درمانی سالیان سال به طول می‌انجامد.
نوبت‌گیری در مراکز درمانی بسیار سخت شده است
سودابه که چند سالی است از ناراحتی قلبی رنج می‌برد در گفت‌وگو با خبرنگار باریش نیوز گفت: هر سه ماه یک بار برای چکاب به دکتر قلب مراجعه می‌کنم اما نوبت‌لگیری از دکتر بیش از ناراحتی قلبی مرا رنج می‌دهد.
وی افزود: از مسئولان عاجزانه درخواست می‌کنیم تا به درد مردم برسند و به اوضاع آشفته مراکز درمانی رسیدگی کنند که مردم بیش از این دچار عذاب و گرفتاری نشوند. 
دلایل زیادی برای نارضایتی مردم از وضعیت نامطلوب مراکز درمانی در آذربایجان‌غربی را می‌توان نام برد که از جمله آن نوبت گیری، وضعیت نامناسب بهداشتی، افزایش بیش از حد مراجعه کنندگان و شلوغی محیط‌های درمانی، و عوامل دیگر را عنوان کرد که مسئولان متولی باید اقدامات اساسی در این رابطه داشته باشند و از رنج مردم و ناراضایتی آنان بکاهند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید