20:07|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 25 شهریور 1398 - 12:06
کد خبر: 12929
رئیس اتحادیه بارفروشان میوه و تره‌بار شهرداری ارومیه در گفت‌وگو با باریش:

روند صادرات میوه از آذربایجان غربی کند شده است

با توجه به شرایط قیمت گذاری پایین از سوی کشور عراق رنود صادرات میوه به این کشور کند شده است.
روند صادرات میوه از آذربایجان غربی کند شده است

قاسم عزتی، رئیس اتحادیه بارفروشان میوه و تره‌بار شهرداری ارومیه در گفت‌وگو با سرویس اقتصادی باریش نیوز، اظهار کرد: هیچ‌گونه کمبودی در میدان میوه و تره‌بار وجود ندارد و حدود 10 روز است که میوه شلیل به کشور روسیه صادرات می‌شود.

وی در رابطه با قیمت میوه شلیل افزود: قیمت این میوه که در روزهای اول حدود 2هزار و 500تومان تا 5 هزار تومان بود هم اکنون به قیمت 6 تا 6هزارو 500 تومان به فروش می‌رسد.

رئیس اتحادیه بارفروشان میوه و تره‌بار شهرداری ارومیه با اشاره به میوه‌های خسارت دیده در اثر تگرگ خاطرنشان کرد: این میوه‌هارا نمی‌توان به عنوان مصرف روزانه مردم در بازار عرضه کرد زیرا کیفیت خود را از دست داده‌اند.

عزتی با اشاره به اینکه باید از کشاورزران حمایت شود افزود: کارخانه‌جات باید از کشاورزان حمایت کنند و میوه‌هارا به قیمت منصفانه خریداری کنند.

وی در رابطه با اینکه در حال حاضر واردات میوه به استان ممنوع است، بیان کرد: بازهم واردات میوه به‌جز چهار نوع میوه موز، نارگیل، آناناس و انبه به استان ممنوع است همچنین به دلیل قیمت‌گذاری پایین کشور عراق روند صادرات به این کشور با کندی انجام می‌گیرد.

رئیس اتحادیه بارفروشان میوه و تره‌بار شهرداری ارومیه در رابطه با بازارهای هدف جهانی برای صادرات میوه استان، گفت: با اینکه روند صادرات کند شده است اما بازهم میوه به کشورهای عراق، روسیه صادر می‌شود و تلاش داریم بازارهای هدف بیشتری در سطح بین‌المللی برای تولیدات کشاورزی آذربایجان غربی فراهم کنیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید