15:42|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 25 شهریور 1398 - 11:34
کد خبر: 12927
در جوابیه دانشگاه ارومیه عنوان شد:

قیمت‌گذاری سراهای دانشجویی غیردولتی براساس نرخ تورم است

افزایش قیمت سراهای دانشجویی غیردولتی براساس افزایش نرخ تورم و همچنین براساس هزینه‌های جاری آن خوابگاه قبل از آغاز هر سال تحصیلی انجام می‌شود.
قیمت‌گذاری سراهای دانشجویی غیردولتی براساس نرخ تورم است

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، امور خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه ارومیه پیرو انتشار گزارشی از پیام‌های مردمی در این پایگاه خبری مبنی بر نارضایتی دانشجویان از افزایش قیمت خوابگاه‌های غیر‌دولتی در جوابیه زیر نحوه قیمت‌گذاری بر سراهای دانشجویی را به شرح زیر اعلام کرده است.

در این اطلاعیه آمده است: درخصوص تعیین اجاره بهای سراهای دانشجویی غیردولتی(خوابگاههای خودگردان) دانشگاه ارومیه در سال تحصیلی 99-98 موارد و نکات ذیل قابل توجه می باشد:

قیمت گذاری سراهای دانشجویی غیردولتی درکمیته ای تحت عنوان کمیته قیمت گذاری سراهای غیردولتی متشکل از نمایندگان دانشگاه مرکز استان در دانشگاه ارومیه معاون محترم دانشجویی، مدیر محترم دانشجویی، رییس اداره امورخوابگاهها و کارشناسان اداره، نماینده فرمانداری، نماینده اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی و نمایندگان سراهای غیردولتی، هر سال در تابستان برای سال تحصیلی بعدی تعیین و به همه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ابلاغ می‌گردد.

افزایش قیمت سراهای دانشجویی غیردولتی بر اساس افزایش نرخ تورم و همچنین براساس هزینه های جاری آن خوابگاه (اجاره ساختمان، هزینه های مدیریت سرپرستی، سرایداری، تعمیرات و نگهداری ساختمان، هزینه موتورخانه و وسایل شوینده، هزینه‌های آب، برق و گاز) محاسبه می‌شود.

یکی دیگر از عوامل تعیین نرخ سراهای غیردولتی، سطح(درجه) آنها است که براساس درجه‌بندی همه خوابگاه‌های غیردولتی سطح استان و ارومیه، سطح 2 می‌باشند.

در برخی از سال‌های گذشته این کمیته علیرغم تورم هیچ‌گونه افزایش قیمت اجاره بها نداشته است.

سراهای دانشجویی تحت نظارت دانشگاه ارومیه که از این دانشگاه و سایر دستگاه های مرتبط، مجوز(پروانه) فعالیت دارند، موظف به رعایت نرخ قیمت‌گذاری می‌باشند.

بدیهی است که بررسی قیمت های این خوابگاه ها با قیمت خوابگاههای دولتی (ملکی) که با سرپرست دولتی اداره می‌شوند، قابل مقایسه نخواهد بود.

علاوه بر موارد فوق در صورت بررسی قیمت سراهای غیردولتی این استان و این دانشگاه با دانشگاه‌ها و استان‌های هم سطح، قیمت‌ها یا برابر و یا کمتر از آنها می‌باشد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید