19:07|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 24 شهریور 1398 - 09:43
کد خبر: 12918
مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌غربی در گفت‌و‌گو با باریش:

100 واحد مسکونی در زلزله چالدران خسارت جزئی دیدند

یکصد مسکن روستایی چالدران بر اثر زمین‌لرزه شب گذشته بین ۱۰ تا ۳۰ درصد دچار خسارت شدند که بیشتر مربوط به ترک دیوار و سقف خانه‌هایی است که عموما از خشت و گل بودند.
100 واحد مسکونی در زلزله چالدران خسارت جزئی دیدند

امیرعباس جعفری، مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌غربی در گفت‌و‌گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز با اعلام این خبر با بیان اینکه خوشبخانه زلزله شب گذشته چالدران خسارت جانی در پی نداشته است، اظهار کرد: پس از وقوع زلزله در اولین دقایق شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان چالدران با حضور مسئولان و دستگاه های عضو تشکیل شد تا تمهیدات لازم برای جلوگیری از بروز مشکل در روستاهای خسارت دیده انجام شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه زلزله اخیر خسارت‌های جدی نداشته است، خاطرنشان کرد: با تدبیر استاندار آذربایجان غربی از سال گذشته تمامی واحدهای مسکونی روستایی مرزی تحت پوشش بیمه حوادث غیرمترقبه قرار گرفتند که می تواند میزان خسارت وارد به خانواده‌های روستایی در صورت بروز حوادث احتمالی تا میزان زیادی کاهش دهد.

این مسئول همچنین ادامه داد: توصیه می شود روستاییان برای کاهش میزان خسارت ها نسبت به دریافت تسهیلات بهسازی و نوسازی واحد مسکونی که برای مناطق روستایی سراسر استان پرداخت می‌شود، اقدام کنند که مبلغ آن 40 میلیون تومان با بهره بانکی 5 درصد و دوره بازپرداخت 15 ساله است.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌غربی یادآور شد: در حال حاضر 35 درصد از کل واحدهای مسکونی روستایی استان در مقابله حوادث غیرمترقبه مقاوم سازی شدند.

این زمین لرزه به بزرگی ۴.۴ ریشتر ساعت ۲۰:۰۳ شنبه، ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ در حوالی «سیه‌چشمه» از توابع شهرستان چالدران و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

براساس گزارش ارائه شده مرکز این زمین لرزه در ۱۹ کیلومتری سیه‌چشمه، ۳۵ کیلومتری زرآباد و ۳۸ کیلومتری آواجیق (هر سه در آذربایجان‌غربی) قرار داشت.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید