06:56|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 20 شهریور 1398 - 13:24
کد خبر: 12896
یادداشت:

سیاه و سفید یک سرمایه‌گذاری خارجی در ارومیه

سرمایه‌گذاری خارجی یکی از موتورهای محرکه هر منطقه برای رسیدن به توسعه تجاری و رونق اقتصادی است و در سالهای اخیر کشورهای مختلف برنامه ریزی‌های کلانی برای جذب این نوع سرمایه‌گذاری انجام داده‌اند.
جذب سرمایه‌گذار خارجی در ارومیه به کدام بهانه!

سرویس اقتصادی باریش نیوز، یکی از ارکان‌های مهم توسعه اقتصادی در هر کشور و شهری ایجاد بسترهای لازم برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی است، سرمایه‌گذاری که می‌تواند توان اقتصادی شهر را افزایش داده و با فراهم کردن زمینه‌های اشتغال معضل بیکاری منطقه و شهر را تا حد زیادی برطرف کند.

سرمایه گذاری خارجی در شرایطی می‌تواند بسترساز توسعه و رونق اقتصادی شود که با که اقدامات عمرانی و زیربنایی پروژه‌های کلان را با سطح اشتغال قابل قبول اجرا کند و در غیر این صورت سرمایه‌گذاری خارجی نه تنها سودی ندارد بلکه می‌تواند هویت شهری را از طریق تغییر مالکیت داخلی به خارجی با چالش‌های جدی مواجه سازد.

در روزهای اخیر خبرهایی در مورد فروش بخشی از اراضی اطراف بازار تاریخی ارومیه به سرمایه گذار خارجی در فضاهای مجازی منتشر شده که به دنبال خود حرف و حدیث‌های بسیاری را در پی داشته است، گرچه عزم جزم مسئولان استانی در سالهای اخیر به ویژه از ابتدای سال جاری جذب سرمایه های خارجی برای افزایش شتاب توسعه استان بوده است، اما حال این سوال مطرح می‌شود که واگذاری املاک اطراف بازار تاریخی ارومیه تا چه اندازه می‌تواند به مصلحت و منفعت مردم این شهر تمام شود بدون آنکه هویت تاریخی‌اش دست آویز و بهانه‌ای برای توسعه نباشد!

آذربایجان غربی و شهر ارومیه برای تحقق اهداف بلندمدت خود برای جذب سرمایه های خارجی بدون شک مسیر پر پیچ و خم را در پیش دارد، سرمایه گذاری که اگر به درستی انجام شود می تواند چرخ توسعه استان را ایجاد زمینه‌های اشتغال و رفاه مردم به حرکت درآورد و زمینه ساز تحولات بزرگ باشد.

طی روزهای گذشته مسئولان استانی و شهری در ارومیه هر کدام واکنش‌های متفاوتی به خبر واگذاری بخشی از املاک بازار تاریخی ارومیه به سرمایه‌گذار خارجی در فضاهای مجازی و یا رسانه‌ها نشان دادند ولی اینکه جذب سرمایه‌گذار خارجی و واگذاری قسمتی از اراضی که پیشینه تاریخی در شهر دارد به مصلحت یا منفعت عمومی خواهد بود یا نه قضاوتی است که مردم باید درباره تصمیم مدیران شهری انجام دهند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید