فشارهای عاطفی، یکی از دلایل اسپاسم عضلانی
  • 1398/6/17 12:16:10
  • 12883
یادداشت:

فشارهای عاطفی، یکی از دلایل اسپاسم عضلانی

درد اسپاسم معمولاً غیرقابل تحمل است و به نظر می‌رسد که برای رفع آن هیچ کاری از دستمان برنمی‌آید.

 سرویس اجتماعی باریش نیوز، حتما برای شما هم پیش آمده‌ است که عضلاتتان به‌صورت ناگهانی درد بگیرد. به گرفتگی عضلات اسپاسم عضلانی نیز می‎گویند.

اسپاسم می تواند بر روی افراد در تمام گروه‌های سنی، بدون در نظر گرفتن جنس، تاثیر بگذارد. این حالت بسیار دردناک است و عضله و محل درد، تنها پس از برطرف شدن اسپاسم آزاد می‌شود اما این حالت ممکن است مرتبا تکرار شود و اگر اینگونه باشد باید از طریق مراقبت های پزشکی به دنبال سایر علل ممکن بود. طریقه درمان اسپاسم عضلانی به علت مشکل یا حادثه‌های فیزیکی و مزمن، بستگی دارد.

اسپاسم عضلات اسکلتی، معمولا نوعی اسپاسم رایج بوده و اغلب به علت خستگی بیش از حد عضلات، کم آبی و الکترولیت‌های غیر طبیعی رخ می‌دهد. اسپاسم عضلانی نیز معمولا ناگهانی رخ داده دردناک، و تقریبا کوتاه مدت است که با آزادسازی عضله از بین می‌رود.

اسپاسم در ناحیه پا می تواند یک کابوس واقعی باشد، به ویژه هنگامی که در هنگام  شب شما را بیدار کند. گرفتگی شدید عضلات پا ممکن است به پاها آسیب برساند، هرچند که آنها تنها در یک ناحیه ایجاد می‌شود و حتی گاهی اوقات هیچ دلیلی برای این اسپاسم یافت نمی‌شود.

در صورتی که عضله سریعا آزاد نشود، احتمال آسیب وجود دارد. علت اسپاسم عضله پا، بیشتر به دلیل خستگی زیاد است، زیرا عضله بدن در صورت خستگی خشک و یا به دلیل نداشتن پتاسیم و منیزیم کافی گرفته می‌شود چون این مواد معدنی به عضلات شما کمک می کند تا به راحتی کار کنند.

داروها و یا درمان‌های طبیعی ممکن است باعث تسکین موقت علائم اسپاسم شوندزیرا باید در نظر داشت که برای درمان موفقیت آمیز ، باید رژیم سالم، میزان کافی استراحت و ورزش را فراموش نکرد. استفاده از بسته های گرم و سرد جایگزین در منطقه آسیب دیده ممکن است نیز میتواند در کاهش درد و اسپاسم عضلانی موثر باشد.

استرس‌های احساسی و روانی مانند اضطراب، ترس، تنش، سرخوردگی یا خشم می توانند مجموعه ای از واکنش های بدن را که بر سیستم عصبی تاثیر می گذارد، در برداشته باشند.

اسپاسم، تنش عضلانی، درد، سفتی در گردن و شانه علائمی هستند  که معمولا فرد در تحت استرس عاطفی تجربه می‌کند. راه های مختلفی برای استراحت عضلات و جلوگیری از تنش وجود دارد که عبارتند از: کشش، درمان فیزیوتراپی، ماساژ، تمرینات آرام بخش موثرو طب سوزنی.

اگر شما نیز به گرفتگی عضلات یا اسپاسم دچار می‌شوید با استفاده از این راهکارها می‌توانید آن را درمان کنید اما توجه داشته باشید دچار شدن مداوم به این گرفتگی‌ها می‌تواند خطرناک باشد و بهتر است به یک پزشک متخصص مراجعه کنید.


کلید واژه ها:
  • باریش نیوز
مطالب مرتبط
مشاهده مطلب
نظرات مخاطبان
نظر شما
  • 0
  • 0
  • 0
  • باریش نظراتی را که حاوی توهین ویا کلمات رکیک است منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمائید.
  • توصیه می‌شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشرشده، از مثبت و منفی استفاده فرمائید.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی‌یابند.