10:01|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 14 شهریور 1398 - 12:04
کد خبر: 12863
مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی عنوان کرد:

73 درصد کودکان کار استان کمتر از 14 سال هستند

73 درصد از کودکان کار شناسایی شده در آذربایجان‌غربی در بازه سنی بین 6 تا چهارده سال قرار دارند.
73 درصد کودکان کار استان کمتر از 14 سال هستند

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، سعید فریور، مدیرکل سازمان بهزیستی آذربایجان غربی در دومین جلسه کارگروه اجتماعی ،فرهنگی، سلامت زنان و خانواده با اعلام این خبر اظهار کرد: از آغاز سال جاری تاکنون ۱۳۵کودک کار و خیابانی در ارومیه شناسایی شده که بیشتر در بازه سنی 6 تا 14 سال قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه از 95 کودک کار و خیابانی پذیرش شده در ۴ماهه ابتدایی سالجاری هیچ کودکی زیر    6 سال نبوده است، تصریح کرد: هیچ کودک کار و خیابانی امسال در شهرستان‌های آذربایجان غربی پذیرش نشده است.

این مسئول با اشاره به اینکه اظهار کرد: براساس تابعیت، تمامی ۹۵ کودک ایرانی بوده و همچنین ۸۹ نفر از آنها کودک کار و ۶نفر از آنها کودک خیابانی هستند.

فریور همچنین خاطرنشان کرد: براساس نوع زندگی ۶ نفر از این کودکان محل زندگی و کارشان خیابان بوده و مابقی فقط در خیابان کار می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی در پایان گفت: در ۴ماهه سال جاری مبلغ ۵۸ میلیون و ۸۰۰هزار تومان به حساب سرپرست کودکان کار واریز شده همچنین به ۵۰ نفر از کودکان بسته مواد غذایی داده شده، ۱۵نفر به مراکز درمانی و۶ نفر را به مراکز فنی حرفه‌ای معرفی کرده‌ایم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید