17:24|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 13 شهریور 1398 - 09:16
کد خبر: 12849

پاسخ مشاور دندانپزشک به سوالات کاربران بخش سلامت

کاربران می‌توانند پاسخ سوالات مربوط به بخش سلامت در حوزه دندانپزشکی را در مطلب زیر بخوانند.
پاسخ مشاور دندانپزشک به سوالات کاربران بخش سلامت

به گزارش سرویس سلامت باریش نیوز، مینابوتراب، جراح دندانپزشک و مشاور باریش به سوالات ارسالی از سوی مخاطبان این پایگاه خبری پاسخ داد.

سوال مخاطب: دندان عقلم از اول کج درآمده و خواستم بکشم که دکتر گفت ریشه دندان عقلم به عصاب لباهام برخورد کرده و احتمال این می رود اگر دندانم رو بکشم رگ عصب لب از از بین برود من باید چیکار کنم؟

پاسخ مشاور: کشیدن کامل و جراحی دندان عقل روی عصب باعث آسیب به اعصاب و درنتیجه بی‌حس شدن لب‌ها، چانه و گردن می‌شود که ممکن است موقتی یا دائم باشد.

در چنین شرایطی برای کاهش ریسک از روشی به نام کرونکتومی یا حذف جزیی دندان استفاده می‌شود که ریسک آسیب عصبی را پایین می‌آورد. در این روش تنها بخشی از دندان جدا می‌شود و ریشه سالم باقی می‌ماند.

سوال مخاطب: سمت چپ لثه‌هام التهاب دارند بعد به‌شدت بوی بد دهان دارم چیکار کنم؟

پاسخ مشاور: التهاب لثه علت‌های مختلفی از جمله جرم‌های زیر لثه و بالای لثه‌ای، ترمیم‌های نامناسب، بیماری های سیستمیک، مصرف دخانیات و بهداشت نامناسب می تواند باشد ابتدا باید علت التهاب لثه بیمار با مشاهدات کلینیکی توسط دندانپزشک مشخص شده و سپس درمان متناسب اعمال شود پس بهتر است به دندانپزشک مراجعه کنید.

سوال مخاطب: می‌خواستم بپرسم پرکردن و عصب کشی دندان در دوره بارداری ضرر دارد؟

پاسخ مشاور: سه ماهه دوم بارداری ایمن‌ترین و مناسب‌ترین زمان برای استفاده از خدمات دندانپزشکی است. به هر حال اگر با درد دندان در طول سه ماهه اول دوره بارداری یعنی در هنگام تشکیل اندام‌های اصلی جنین مواجه شدید، لازم است با دندان‌پزشک درباره امکان به تعویق انداختن درمان برای چند هفته به خصوص در مواردی که نیاز به تهیه عکس رادیولوژی وجود داشته باشد مشورت کنید.

علاوه بر این توجه داشته باشید درمان دندانپزشکی در طول سه ماهه سوم جنین را معرض خطر زیاد قرار نمی‌دهد، اما ممکن است تحمل شرایط درمان بر روی صندلی دندانپزشکی برای بیمار در این زمان دشوار و سخت باشد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید