12:51|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 12 شهریور 1398 - 10:27
کد خبر: 12841
مدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با باریش عنوان کرد:

آغاز ثبت‌نام بیمه زنان خانه‌دار در شعب تأمین اجتماعی استان

هدف از پروژه بیمه زنان خانه‌دار تامین و گسترش بیمه برای تمام بانوان حاضر در خانه حتی بانوانی که در خانه مشغول انجام فعالیت‌هایی هستند است زیرا که گروه عظیمی از جامعه را بانوان خانه‌دار تشکیل می‌دهند.
آغاز ثبت‌نام بیمه زنان خانه‌دار در شعب تأمین اجتماعی استان

مقصود مقدمی کیا، مدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز، در رابطه با بیمه زنان خانه‌دار عنوان کرد: این بیمه شامل تمام بانوانی که در منازل هستند چه برای خود فعالیتی داشته باشند و چه فعالیتی نداشته باشند.

وی با اشاره به هدف این پروژه ادامه داد: هدف از این پروژه تامین و گسترش بیمه برای تمام بانوان حاضر در خانه است که گروه عظیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند.

این مقام مسئول افزود: حتی بانوانی که در خانه مشغول انجام فعالیت‌هایی هستند می‌توانند با حضور در مرکز شعب در این بیمه عضو شوند و در آینده بازنشسته شده و مانند افراد کلرمند حقوق دریافت کنند.

مقدمی‌کیا با اشاره به ایجاد روحیه بین زنان خاندار خاطر نشان کرد: این اقدام نه تنها باعث ایجاد روحیه در بین زنان خانه دار می‌شود بلکه داین افراد می‌توانند به جز بیمه بازنستگی از بیمه‌های کارافتادی و فوت نیز استفاده کنند.

وی با اشاره به نرخ بیمه زنان خانه‌دار بیان کرد: بیمه شامل سه نرخ 12، 14 و 18 درصد است که در تعهد تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند که به ترتیب  شامل بازنشستگی، بازنشستگی و فوت، بازنشستگی، فوت و از کارافتادگی است.

مقدمی کیا نرخ مصوب برای هرکدام را اینگونه اظهار کرد: بیمه با نریخ 12درصد مبلغ  حدود 180 هزار تومان، 14 درصد حدود 225 هزار تومان و 18 درصد 280 هزار تومان است لازمخ به ذکر است که هیچ کدام از بیمه‌ها شامل درمان نمی‌شوند و افراد در صورت درخواست بیمه درمانی نیز با پرداخت 48 هزار تومان می‌توانند دفترچه درمانی دریافت کنند.

مدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان‌غربی شرایط ثبت نام را اینگونه بیان کرد: زنان خانه‌داری که خواستار ثبت نام و بهره‌مندی از شرایط بیمه هستند می‌توانند با حضور در شعب و مراجعه به واحد امور بیمه‌شدگان پس از تکمیل فرم‌های ثبت‌نامی بیمه از شرایط بیمه برخوردار شوند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید