00:39|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 11 شهریور 1398 - 05:13
کد خبر: 12831
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی عنوان کرد:

درآمدهای مالیاتی آذربایجان غربی رشد 37 درصدی دارد

درآمدهای مالیاتی آذربایجان غربی در 5 ماه ابتدایی امسال رشد 37 درصدی داشته است.
درآمدهای مالیاتی آذربایجان غربی رشد 37 درصدی دارد

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، حسن کوماسی، مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی در دیدار با بازرس کل استان، با اشاره به وجود ظرفیت‌های قانونی بسیار از جمله مواد 161 و 181 قانون مالیات‌های مستقیم و امکان قانونی رصد و بررسی تراکنش‌های بانکی برای شناسایی و مقابله با فرار مالیاتی، بر لزوم همکاری دستگاه‌های نظارتی، قضایی و انتظامی استان برای تسهیل امر وصول مالیات و مسدود ساختن راه‌های فرار مالیاتی تاکید کرد .

وی افزود: پرونده واردات 540 دستگاه اتومبیل مدل بالا که از طریق کارت بازرگانی یک روستایی در ارومیه صورت گرفته است یکی از پرونده‌های قابل توجه فرار مالیاتی است که بدهی مالیاتی 500 میلیارد ریالی را روی دست دستگاه مالیاتی استان گذاشته است.

مدیرکل مالیاتی آذربایجان غربی با اشاره به صدور بی‌رویه کارت‌های بازرگانی در مناطق مرزی استان افزود: موضوع دریافت مالیات ارزش افزوده و علی‌الحساب به ماخذ ارز دولتی از واردکنندگانی که از کارت دیگران استفاده می‌کنند، باعث تشدید دلالی‌ها وبه تبع آن افزایش معوقه‌های مالیاتی در این حوزه برای استان می‌شود.

کوماسی برای کاهش آثار منفی این موضوع، بر لزوم دریافت مالیات علی‌الحساب از واردکنندگان براساس نرخ ارز نیمایی یا سنایی تاکید کرد .

وی همچنین بر لزوم تشکیل دادگاه ویژه مالیاتی جهت سرعت بخشیدن به روند مطالبه حقوق مالیاتی دولت به ویژه در زمینه وصول معوقات ناشی از کارت های بازرگانی اجاره‌ای در استان با کمک و همراهی سایر دستگاه‌ها تاکید کرد .

این مقام مسئول در ادامه خواستار تقویت همکاری تمامی دستگاه‌ها به ویژه گمرک، شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی با دستگاه مالیاتی استان شد.

کوماسی به موضوع کارتخوان پزشکان نیز اشاره کرد و افزود: ثبت این کارتخوان در سامانه سازمان امور مالیاتی روی مالیات 85 تا 90 درصد پزشکان تاثیر خاصی نخواهد گذاشت.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی افزود: درآمدهای مالیاتی استان در 5 ماه نخست سال 37 درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد بوده است که عمده این افزایش بدون فشار بر مؤدیان موجود، محصول مقابله جدی با فرار مالیاتی با استفاده از ابزار تراکنش‌های بانکی و وصول معوقات مالیاتی است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید