03:50|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 11 شهریور 1398 - 04:42
کد خبر: 12829
یادداشت:

میوه‌های مانده را دور نریزید

اگر تا به حال میوه‌های مانده و تغییر رنگ داده را دور می‌ریختید، از این پس از خلاقیت خود استفاده کنید و با آنها کیک، نان بپزید یا خشک کنید.
میوه‌های مانده را دور نریزید

 سرویس اجتماعی باریش نیوز، میوه‌ها به ویژه در فصل تابستان به سرعت تغییر رنگ داده و سیاه می‌شوند. گرچه این میوه‌ها گاهی هنوز قابل استفاده هستند، اما بسیاری از افراد تمایلی به مصرفشان ندارند.

سیاه شدن و تازه نبودن میوه‌ها، دلیل خوبی برای دور ریختن آنها نیست. آنها همچنان می توانند برای مصارف زیادی مورد استفاده قرار گیرند. 

بهترین راه برای جلوگیری از خراب و فاسد شدن میوه‌ها آن است که به اندازه مورد نیاز میوه بخریم اما درصورتی که باز هم میوه‌ها اضافه آمده و تازگی خود را از دست داده‌اند قبل از اینکه پوسیده وخراب شوند می‌توانیم با پختن یا خشک کردن آنها هم تنوعی در تغذیه ایجاد و هم از اسراف جلوگیری کنیم؛ مثلا می‌توانیم سیب را بعد از پوست کردن بپزیم و پوره یا کمپوت یا مربا درست کنیم. از پوست برخی میوه‌ها نظیر پرتقال و لیمو هم می‌توانیم برای معطر کردن مرباها یا حتی برخی از غذاها استفاده کنیم و موزهای له شده را برای درست کردن پوره و شیرموز نگه داریم و هزاران روش دیگر مانند، فریز کردن، برای ترد کردن گوشت از آنها استفاده کنید و حتی می‌توانیم با آن‌ها پنکیک و نان بپزید.

خشک کردن باقی‌مانده میوه‌ها هم روش دیگری برای استفاده از میوه‌های اضافی است اما این کار مهارت بالایی لازم دارد و باید لوازم مورد نیاز برای خشک کردن داشته باشیم ولی راه‌کارهای دیگری هم وجود دارد مانند پهن کردن میوه ها در مقابل خورشید اما اگر فضای کافی برای این کار نداشتید با استفاده از فر نیز می‌توانید اقدام به خشک کردن میوه ها کنید. از اضافه انگور هم می‌توانیم برای درست کردن سرکه استفاده کنیم لازم به ذکر است انگور را درون کیسه نایلونی در جای خنک نیز می‌توان تا چند روز نگهداری کرد.و برای نگهداری خیار نیز می‌توان آن را با آب ونمک شست و بعد از خشک کردن درون ظرف فلزی قرار داد و در یخچال گذاشت.

موز را نیز نباید در محلی که آفتاب و نور مستقیما به آن می‌تابد، گذاشت. در نور زیاد و گرما بسیاری از میکروارگانیسم‌ها فعال شده و سبب خرابی این میوه می‌شوند پس بهتر است چنین میوه‌هایی را در ظرفی که درب آن محکم بسته می‌شود، قرار داده و در یخچال بگذاریم.

میوه‌های له شده، مانده و لک زده اکثر مردم را به این فکر انداخته که چاره‌ایی برای آن ها بی‌اندیشند.در همین جهت راه‌کارهایی را ارائه دادیم که با دقت به ‌آن‌ها می‌توانید از اصراف نیز جلوگیری کیند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید