19:16|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 09 شهریور 1398 - 09:04
کد خبر: 12817
یادداشت:

تاثیری که رژیم‌های غذایی نادرست بر سلامت انسان دارند

رژیم‌های غذایی از جمله مواردی است که اگر بدون مشورت با پزشک و یا مشاور غذایی انجام شود می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری برای سلامت انسان داشته باشد.
تاثیری که رژیم‌های غذایی نادرست بر سلامت انسان دارند

سرویس سلامت باریش نیوز، تغییر سبک زندگی که به دنبال خود تمامی ابعاد زندگی انسان امروز را تحت تاثیر قرار داده اگر مواهبی داشته باشد مضراتی هم در پی دارد که یکی از آنها آسیب‌های ناشی از زندگی شهرنشینی بر سلامت جسمی و روحی است.

مهمترین آسیب زندگی شهری بر سلامت انسان افزایش وزن و مشکل چاقی است که اکثر مردم در جامعه امروز به آن گرفتار هستند و این بیماری خاموش قرن در واقع ریشه در عادت های نادرست غذایی و همچنین تغییر سبک زندگی افراد دارد.

وجود این مشکل باعث شده است که بازار کلینیک‌های مشاور لاغری در فضای مجازی و یا در فضای حقیقی جامعه بیشتر از گذشته داغ باشد و هر کس به زعم خود برای لاغری نسخه‌ای پیچیده که می‌تواند گره‌گشا باشد.

کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده‌آل یکی از دغدغه‌های کسانی است که به سلامت خود اهمیت می‌دهند، اما مهم‌ترین بحث در این موضوع این است که اگر رژیم‌های لاغری بدون مشورت با پزشک و یا مشاور انجام شود نه تنها تاثیری بر لاغری نخواهد گذاشت بلکه با تضعیف بنیه دفاعی بدن می‌توان سلامت فرد را تا حد مرگ به خطر اندازد.

البته ناگفته نماند که بسیاری از افراد چاق دوست دارند با یک روش سریع و ضربتی به وزن ایده‌آل برسند و با کمال تاسف برخی همکاران در این راه به آنان اشتباه کمک می‌کنند، اخیرا نیز برخی مراکز درمانی با نام‌های مختلفی شروع به کار کرده‌اند که مواد گیاهی و شیمیایی بدون برچسب را به عنوان مواد کم‌کننده وزن تجویز می‌کنند.

متأسفانه افرادی که به رژیم غذایی سخت عادت می‌کنند، پس از مدتی نسبت به رژیم‌هایی که حتی متخصصان تغذیه به آن‌ها می‌دهند نیز وسواس پیدا کرده و تصور می‌کنند که آن‌ها هم پرکالری هستند و بر این اساس خودسرانه از رژیم‌های کم‌کالری‌تری استفاده می‌کنند که بر این منوال نه‌تنها دچار سوءتغذیه و انواع بیماری‌ها می‌شوند، بلکه بدنشان پس از مدتی دیگر نه‌تنها نسبت به هیچ رژیمی جواب نمی‌دهد، بلکه حتی با خوردن غذای طبیعی هم چاق می‌شوند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید