07:26|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 09 شهریور 1398 - 07:11
کد خبر: 12814
یادداشت:

کارت بلیط الکترونیک اتوبوس‌های ارومیه شارژ نمی‌شوند

این روزها به دلیل نبود کارت‌ شارژهایی که مسئولین وعده داده بودند شهروندان مجبور به پرداخت هزینه‌های بیشتر برای کرایه می‌شوند.
کارت بلیط الکترونیک اتوبوس‌های ارومیه شارژ نمی‌شوند

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، یکی از مهم‌ترین بخش در توسعه شهرها، توجه به ناوگان حمل و نقل عمومی است. در شهر ارومیه ناوگان حمل و نقل عمومی از وضعیت قابل قبولی برخوردار نیست و باید در راستای هوای پاک و توسعه شهری بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وسایل حمل و نقل عمومی یکی از راه‌هایی است که شهروندان برای عبور و مرور روزانه خود از آن استفاده می‌کنند اما این روزها اتوبوس‌های شهری شاهد کم لطفی‌هایی از سوی مسئولین است که این کم لطفی‌ها گریبان شهروندان را نیز گرفته است.

اتوبوس‌های شهری مشکلات زیادی از کم‌ترین آن یعنی شارژ کارت اتوبوس‌ها گرفته تا ایجاد ترافیک‌های شهری را دارند، و هم اکنون با افزایش کرایه‌ها و تغیر نرخ نقدی با کارت شارژ شاهد نبود شارژ در اکثر نقاط شهر هستیم.

روزانه 392 دستگاه اتوبوس شهری با مالکیت خصوصی و 49 دستگاه اتوبوس به صورت ملکی مشغول جابه جایی مسافران در نقاط مختلف شهر هستند و عده بسیاری از شهروندانی که از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند.

شهروندان زیادی از این وسایل نقلیه استفاده می‌کنند و گذرشان به باجه‌های اتوبوس برای خرید و یا شارژ کارت اتوبوس می‌افتد که به دلیل نبود شارژ نارضایتی آن هارا برانگیخته است.

در ارومیه، 14 باجه اتوبوس وجود دارد که عمدتا در خیابان عطایی این شهر مستقر هستند ولی اکثر آن‌ها بدون کارت شارژ و شارژالکترونیک سپری می‌کنند و جواب مراجعه کنندگان را با نصب دست نوشته‌ای با موضوع (شارژ نداریم) می‌دهند.

مهدی مژدهی‌فر، رئیس سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری ارومیه اعلام کرده بود با توجه به اینکه این کارت‌ها در خارج از کشور چاپ و وارد می‌شود هم اکنون 60 هزار کارت چاپ شده و از سه ماه گذشته منتظر مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد هستیم.

از 60‌هزار کارت الکترونیک اتوبوس که قرار بود در ارومیه توزیع شود هم اکنون 20 هزار کارت اتوبوس آماده تحویل به باجه‌های فروش است.

اما هم اکنون در صورت مراجعه به باجه‌های فروش و شارژ کارت‌های الکترونیک شاهد نبود کارت و حتی شارژ می‌شویم این در حالی است که هزینه کرایه نقدی بیشتر از الترونیکی است و شهروندان به دلیل نبود شارژ هزینه پیشتری به رانندگان اتوبوس‌ها پرداخت می‌کنند.

ساماندهی ناوگان حمل و نقل عمومی در سطح شهر ارومیه تا حد زیادی در جلوه شهر و جلوگیری از آلودگی هوا همچنین توسعه شهری مؤثر است که امیدواریم با تمهیدات مسئولان متوالی شاهد بهتر شدن وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی در شهر ارومیه باشیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید