09:10|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 04 شهریور 1398 - 06:44
کد خبر: 12785

انتظارها تمامی ندارند/وعده‌های نافرجام افتتاح تالار مرکزی ارومیه

هر سال وعده افتتاح تالار مرکزی ارومیه در هفته دولت داده می‌شود اما این هفته دولت‌ها هیچگاه نخواهد رسید و در آخر در فراغ دیدن این تالار جان خواهیم سپرد.
انتظارها تمامی ندارند/وعده‌های نافرجام افتتاح تالار مرکزی ارومیه

سرویس فرهنگی باریش نیوز، سال 86 کنگ ساخت تالار مرکزی ارومیه در زمینی به مساحت  ١٨٠٠٠ مترمربع در بلوار امام علی(ع)، خیابان درستکار به زمین زده شد اما در حال حاضر 12 سال از آن زمان می‌گذرد و با فرارسیدن هر هفته دولت وعده افتتاح آن دوباره بر سر زبان‌ها می‌افتد.
این تالار شامل یک سالن موسیقی به ظرفیت ٥٠٠ نفر و یک سالن تئاتر به ظرفیت ١٠٠٠ نفر است که اگر قضیه خوش بینانه نگاه کنیم و در هفته دولت سال جاری این تالار افتتاح شود هنرمندان می‌توانند از آن استفاده کنند . باتوجه به اینکه فضای اجرای هنرهای دراماتیک و تئاتر به طور معمول کمتر از سالن های اجرای موسیقی است هنرمندان چشم انتظار وعده‌های مسئولین هستند.
تالار مرکزی ارومیه که در زمان خود قرار بود بزرگ‌ترین پروژه عمرانی فرهنگی شمال غرب کشور باشد چه حرفا مگر می‌شود قبل از فرسوده شدن ساختمانی از آن استفاده کرد؟ مگر می‌شود بنا قبل از دیدن دو یا سه رئیس‌جمهور، استاندار و یا مدیرکل مربوطه به پایان برسد؟
چند روزی از کلنگ زنی نمی‌گذشت که یک خبرنگار در جواب سوال خود از رحیم قربانی قلجلو استاندار وقت آذربایجان‌غربی در رابطه با اینکه هیچ اقدامی جهت احداث این پروژه فرهنگی نمی‌شود و اگر قرار باشد چنین پروژه‌ای بدون برنامه زمان‌بندی به حال خود رها شود طبیعتاً در زمان مقرر به بهره برداری نخواهد رسید پاسخ درستی دریافت نکرد زیرا استاندار وقت در مقام دفاع از روند اجرای پروژه برآمد و گفت چند صد تن خاک‌برداری از محل اجرای این پروژه به انجام رسیده و کار ساخت آن در زمان مقرر به پایان خواهد رسید.حال 12 سال از آن زمان می‌گذرد آیا به مقرر نزدیک نشدیم؟؟
در سال گذشته نیزبه گفته علي اصغر كارانديش مروستی، معاون توسعه مديريت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي 95 درصد از احداث تالار به پایان رسیده بود و قرار بود در هفته دولت افتتاح شود اما این‌ها وعده‌هایی بیش نبود.
با برنامه ريزي انجام شده طي پنج ماه آينده كارهاي دكوراتيو اين تالار به اتمام مي رسد و فقط تجهيزات فني آن باقي مي ماند كه بايد بخشي از آن از خارج كشور وارد شود اما از سال گذشته تا به امروز دیگر سخنی از افتتاح این تالار به گوش نمی‌خورد.
اگر ارز مورد نياز تامين و واردات تجهيزات به موقع انجام شود، اين طرح تاثيرگذار در ارتقا فعاليت هاي فرهنگي آذربايجان غربي در مدت كوتاهي افتتاح مي شود این مدت کوتاه تمامی ندارد و هنوز که هنوز است در انتظار به سر می‌بریم.
پروژه تالار مرکزی ارومیه که یک طرح ملی به شمار می‌رود قرار بود پیش از دو رقمی شدن سال‌های ساخت آن به افتتاح برسد اما این پروژه  اکنون 12 سال است که دارد ساخته می‌شود و همچنان خبری از باز شدن درهای آن به روی مردم نیست.
پروژه‌ای که این روزها هم برای استان و هم برای دولت هزینه‌های زیادی را به بار می‌آورد به بهانه افزایش نرخ دلار، مصالح و تجهیزات فنی مربوطه دیگر حساب ساخت آن نیز از دست خود مسئولان در رفته است و باید میلیاردها تومان به آن تخصیص یابد تا افتتاح شود.
با روالی که پیش می‌رود باید منتظر ماند و این بنا به بهره‌برداری می‌رسد یا سرنوشت دیگری در انتظار آن است.
شنیده‌ها حاکی از این است که تالار آماده افتتاح نیست و در آخر در فراغ دیدن این تالار جان خواهیم سپرد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید