18:59|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 04 شهریور 1398 - 04:48
کد خبر: 12783
مدیرکل صنایع‌دستی آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با باریش خبر داد:

افتتاح پروژه‌های صنایع‌دستی در استان همزمان با هفته دولت

همزمان با فرارسیدن هفته دولت در آذربایجان غربی پروژه‌ها و طرح‌هایی باهدف ارتقای صنعت گردشگری استان در حوزه صنایع‌دستی افتتاح می‌شود.
 افتتاح پروژه‌های صنایع‌دستی در استان همزمان با هفته دولت

جلیل جباری، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز با اعلام این خبر اظهار کرد: همزمان با هفته دولت ۳ پروژه در حوزه صنایع‌دستی در استان آذربایجان غربی در شهرستان‌های سردشت و ماکو به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اهمیت اجرای این طرح‌ها در ارتقای جایگاه صنایع‌دستی استان، افزود: رشته‌های مرتبط به این کارگاه‌ها صنایع‌دستی چوبی، کارگاه صنایع‌دستی معرق و منبت و کارگاه تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی است.

جباری در ادامه یادآور شد: در سال جدید گام‌های مناسبی برای معرفی پتانسیل و ظرفیت‌های گردشگری استان انجام‌شده و در همین راستا در هفته دولت همچنین 16 پروژه در حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در شهرهای مختلف آذربایجان غربی افتتاح می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: اعتبار تخصیص‌یافته به پروژه‌های افتتاح‌شده در هفته دولت بالغ بر 110 میلیارد ریال است که می‌تواند سهم مهمی در افزایش قابلیت‌های گردشگری استان داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی در پایان با بیان اینکه این پروژه‌ها در مجموع 16 پروژه با توزیع 3 پروژه بخش دولتی، 1 پروژه دولتی-خصوصی و 12 پروژه بخش خصوصی است، عنوان کرد: از 16 پروژه مطرح‌شده 15 پروژه قابل بهره‌برداری و چرخه فعالیت خود را شروع می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود با بهره‌برداری از این پروژه‌ها زمینه اشتغال برای بیش از 70 نفر به‌طور مستقیم فراهم شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید