15:38|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 03 شهریور 1398 - 05:21
کد خبر: 12777

آذربایجان غربی بهشت گردشگری ایران

آذربایجان غربی به لحاظ شرایط جغرافیایی و آب و هوایی مناسب و معتدل ظرفیت بسیار خوبی در منطقه شمال غرب محسوب می‌شود و پذیرای مسافران زیادی از مناطق مختلف کشور است.
آذربایجان غربی بهشت گردشگری ایران

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز ، آذربایجان غربی به لحاظ شرایط جغرافیایی و آب و هوای مناسب و متعدل ظرفیت بسیار خوبی در راستای توسعه گردشگری به شمار می‌رود.
با فرا رسیدن فصل تابستان مسافران زیادی از نقاط مختلف برای گردش و تفریح به آذربایجان غربی سفر می‌کنند و از زیبایی های موجود در این منطقه لذت می‌برند.
در صورت فراهم کردن شرایط و زمینه مناسب برای توسعه صنعت گردشگری در آذربایجان غربی می توان این منطقه را به یکی از مهمترین قطب های صنعت گردشگری در کشور معرفی کرد.
ظرفیت های آذربایجان غربی در حوزه گردشگری بویژه گردشگری سلامت بی نظیر است
رضا حسینی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: ظرفیت های آذربایجان غربی در حوزه گردشگری بویژه گردشگری سلامت بی نظیر است.
وی به ظرفیت های استان در حوزه گردشگری بویژه گردشگری سلامت اشاره کرد و گفت: آذربایجان غربی با توجه به جاذبه های طبیعی فراوان، هم مرزی با چند کشور خارجی و وجود امکانات درمانی و بیمارستانی، ظرفیت بی نظیری برای توسعه گردشگری بویژه گردشگری سلامت دارد که باید با برنامه ریزی دقیق و اصولی از این ظرفیت ها در جهت توسعه، اشتغال و رونق اقتصادی استان استفاده کنیم.
حسینی ادامه داد: در حوزه گردشگری سلامت، باید ساختاری تعریف شود که بتوانیم گردشگران سلامت را در مرز تحویل بگیریم و به مراکز درمانی واقعی در استان هدایت کنیم.
این مسئول همچنین به اهمیت جذب سرمایه گذاری در توسعه استان اشاره و اظهار کرد: اگر می خواهیم استان به رشد و توسعه برسد، باید این را درک کنیم که سرمایه گذاران برای ما یک نعمت و بسیار ارزشمند هستند و تا حد توان باید از آنها حمایت کنیم.
معاون هماهنگی و امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان غربی اظهار کرد: بدنبال این هستیم که با یک تیم اقتصادی قوی، توانمند، علاقمند و با انگیزه و با تدوین یک ساختار حمایتی، زمینه و بستر را برای فعالیت سرمایه گذاران حوزه های مختلف در استان فراهم کنیم.
لزوم توجه و توسعه صنعت گردشگری در آذربایجان غربی 
محمد مهدی شهریاری، استاندار آذربایجان غربی  با بیان اینکه توجه به شکوفایی و توانمندسازی صنعت گردشگری استان یکی از اولویتهای مدیریت استان بشمار می رود افزود: امروز علاوه بر سیاستگذاری های صورت گرفته از سوی دولت برای شکوفایی گردشگری آذربایجان غربی، بخش خصوصی نیز به مدد بهبود فضای کسب و کار مشتاق و علاقمند به سرمایه گذاری در این حوزه است.
وی گفت: برای دستیابی به ظرفیت های بی نظیر اشتغال در حوزه گردشگری استان نیازمند مشارکت هرچه بیشتر بخش خصوصی و رسانه ها هستیم.
دریاچه ارومیه فرصتی برای درآمدزایی منطقه
جلیل جباری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی درباره اهمیت رسیدگی به پل میان‌گذر دریاچه ارومیه و اهمیت و نقشان در جذب گردشگر بیان می‌کند: اگر روشنایی استاندارد پل میان‌گذر تأمین شود و به‌صورت زیبایی نورپردازی گردد قطعاً سبب جذب گردشگر می‌شود چراکه یک پل نورانی در تاریکی مطلق زیبایی دوچندانی به دریاچه می‌بخشد.
وی گفت: دریاچه ارومیه فرصت طلایی برای جذب گردشگر و درآمدزایی است بنابراین باید تا جایی که امکان دارد از این فرصت استفاده شود و تمام تلاش‌های لازم را برای جذب بیشتر گردشگران انجام شود و این اداره کل مصمم به اجرای این رویکرد در برنامه‌های سال 98 است.
جباری با اشاره به اهمیت دریاچه ارومیه در توسعه گردشگری استان می‌افزاید: دریاچه ارومیه و وضعیت کنونی آن موجب ورود گردشگران از استان‌های هم‌جوار شده و پیش‌بینی می‌شود برای تابستان سال جاری شاهد حضور گردشگران از اقصی نقاط کشور باشیم.
توجه ویژه به صنعت گردشگری در آذربایجان غربی فرصت بسیار مناسبی برای افزایش جذب گردشگر در این منطقه خوش و آب و هوا را فراهم می‌کند و با حمایت و سرمایه‌گذاری متناسب میتواند رونق و شکوفایی اقتصادی استان را در پی داشته باشد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید