05:06|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 02 شهریور 1398 - 06:13
کد خبر: 12772
باریش گزارش می‌دهد:

نان خالی سهم سفره کارگران فصلی شد

تورم و بیکاری به یکی از چالش‌های بزرگ زندگی کارگران تبدیل و باعث شده نان خالی سهم سفره کارگران فصلی شود.
نان خالی سهم سفره کارگران فصلی شد

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، کارگری از جمله مشاغل سخت و زیان آور است که درآمد پایداری هم ندارد و در کنار همه سختی‌هایش از بیمه و امنیت شغلی هم خبری نیست و این کمبودها، سختی های شغل برای کارگران فصلی را بیشتر می‌کند.
 تورم و اوضاع نا به سامان اقتصادی در جامعه فعلی باعث شده است تا زندگی‌های کارگری به شدت با چالش مواجه شده و به سختی می‌گذرد.
در جامعه‌ای که افراد عادی و معمولی به سختی در حال گذران معیشت خود هستند چطور انتظار می‌رود افرادی که از طریق شغل‌های فصلی مخارج خانواده را تأمین می‌کنند بتوانند به راحتی زندگی خود را بگذرانند!
عدم حمایت از کارگران
یکی از شهروندان ارومیه‌ای که به کار کارگری مشغول است در گفت‌وگو با خبرنگار باریش نیوز گفت: چند سالی است که به دلیل نبود شغل مناسب تصمیم گرفتم کارگری کنم و مخارج زندگی خود و خانواده را تأمین کنم.
وی افزود: متاسفانه مسئولان حمایتی از قشر ضعیف و افرادی که به کارگری مشغول هستند ندارند و این امر لطمه بزرگی در جامعه و زندگی کارگران می‌گذارد.
کارگری و گذران سخت زندگی 
علی مرد میانسالی که در یکی از میادین شهر ارومیه مشغول کار و فعالیت است که در گفت‌وگو با خبرنگار باریش نیوز از وضعیت سخت زندگی خود گفت: شرایط بد اقتصادی و نبود شغل مناسب زندگی قشر کارگر را با سختی‌های زیادی مواجه کرده است.
وی افزود: دو فرزند دانشجو دارم و نبود در آمد کافی باعث شده تا شرمنده فرزندانم شوم و نتوانم مخارج تحصیل آنان را فراهم کنم.
حمایت از جامعه کارگری در دستور کار مدیران اجرایی قرارگیرد
اسلام صادقی دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان‌غربی اظهار  کرد: حمایت از کار و کارگر در دستورکار مدیران اجرایی استان قرارگیرد تا به واسطه این حمایت بسیاری از مشکلات اقتصادی و معیشتی موجود حل شود.
وی وجود شرکت‌های خدماتی ،قراردادهای موقت کاری، نبود امنیت شغلی، دستمزد پایین و شکاف درآمدی با سبد هزینه‌ای را از مشکلات جامعه کارگری عنوان کرد و گفت: در اکثر واحدهای تولیدی شاهد معوقات حقوق حداقلی و بیمه کارگران هستیم که مطالبه به حق حقوق کارگران علاوه بر این که مورد بی مهری واحدهای تولیدی قرار می گیرد و منجر به اخراج به قید شرط آنها نیز می شود که این مسئله سایه بر زندگی کارگران انداخته است.
صادقی با بیان اینکه در جهت حل مشکلات تولید و خروج از رکود اقتصادی و رونق تولید باید نسبت به اصلاح طرح‌های کارشناسی اقدام شود افزود: جلوگیری از صادرات بی رویه محصولات کشاورزی، قبول مسئولیت و تعهد آوری در تامین مواد اولیه کارخانجات، تامین مشکل نقدینگی واحدهای تولیدی از طریق یارانه و تخصیص وام‌های کم بهره می‌تواند در رفع مشکلات واحدهای تولیدی و به دنبال آن رفع مشکلات جامعه کارگری موثر باشد.
فراهم کردن زمینه مناسب برای کار و فعالیت قشر کارگر و همچنین حمایت اساسی از آنان در آشفته بازار اقتصادی تا حد زیادی در تأمین رفاه زندگی این قشر از جامعه مهم و اثر گذار است و باید نگاه ویژه‌ای به آن صورت گیرد.‌‎

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید