09:12|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 31 مرداد 1398 - 07:01
کد خبر: 12762
یادداشت:

نخوردن صبحانه کمکی به کاهش وزن نمی‌کند

نخوردن صبحانه هیچ کمکی به کاهش وزن نکرده و برخلاف تصور بسیاری از افراد، پرخوری را در طول روز افزایش و کیفیت تغذیه‌ای را کاهش داده و باعث بالا رفتن نمایه توده بدنی می‌شود.
نخوردن صبحانه کمکی به کاهش وزن نمی‌کند

سرویس سلامت باریش نیوز، نخوردن صبحانه برخلاف تصور بسیاری از افراد، پرخوری را در طول روز افزایش و کیفیت تغذیه‌ای را کاهش داده و باعث بالا رفتن نمایه توده بدنی می‌شود و از سوی دیگر، خالی ماندن شکم در طول روز ممکن است کودکان را در معرض ابتلا به بیماری‌های گوارشی قرار دهد.

 صبحانه به طور کلی مهم‌ترین وعده غذایی محسوب می‌شود و نه تنها مواد مغذی مورد نیاز بدن در طول روز را از قبیل پروتئین‌ها، فیبر، کلسیم و کربوهیدرات تامین می‌کند، بلکه عملکرد درسی دانش آموزان را نیز تا حد بسیار بالایی بهبود می‌بخشد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد صبحانه خوردن دانش آموزان، عملکرد شناختی و نمرات امتحانات آنها را بخصوص در کودکان کم سن و سال تا حد زیادی بالا می‌برد.

این مطالعات نشان می‌دهد کودکانی که پیش از رفتن به مدرسه صبحانه می‌خورند، نسبت به دانش آموزانی که صبحانه نخورده راهی مدرسه می‌شوند، در درس ریاضیات موفق تر بوده و نمرات بالاتری کسب می‌کنند و کمتر از بقیه در کلاس‌ها غیبت می‌کنند.

 دانش آموزانی که صبحانه متعادل و دارای قند پایین مصرف می‌کنند در مدرسه تمرکز بیشتری دارند و نسبت به حل مسائل دشوار در مقابل کودکانی که صبحانه‌ای مملو از کربوهیدرات مصرف کرده اند، عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهند.

 صبحانه‌ای که از قندهای کمتری تشکیل شده باشد، نسبت به صبحانه پرقند، تمرکز دانش آموزان را بالاتر نگه داشته و کودکان خستگی کمتری در طول روز احساس می‌کنند. حدود ۵۰ گرم مغز گردو، همراه تخم مرغ نیمرو، اسفناج، فلفل و پنیر رنده شده صبحانه ای ایده‌آل به شمار می‌رود.

غلات یکی از گزینه‌هایی است که باید در وعده صبحانه گنجانده شود. معمولا غذاهای سرشار از غلات مملو از فیبر، ویتامینها و مواد معدنی است و انواع موادی که حاوی غلات کامل هستند، غنی از ویتامین‌های خانواده B از قبیل تیامین، ریبوفلاوین و نیاسین بوده و انرژی‌زا هستند.

 در کنار کربوهیدرات، مصرف پروتئین نیز می‌تواند باعث سیری دانش آموزان در طول روز شود. یک فنجان شیر کم چرب حدود هشت میلی گرم پروتئین و ۸۳ کالری بدون چربی دارد.

 مصرف قهوه و غلات سرد در صبحانه نیز گزینه مناسبی است. علاوه بر این، هر تخم مرغ حاوی ۷۰ کالری، شش گرم پروتئین، پنج گرم چربی و ۱۸۶ گرم کلسترول است

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید