09:58|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 31 مرداد 1398 - 05:59
کد خبر: 12761
باریش گزارش می‌دهد:

اندر احوالات آشفته بازار مراکز درمانی آذربایجان‌غربی

مسئولین بیمارستان‌ها باید با سنجش کیفیت خدمات ارائه شده، بخش‌ها را از نظر کامل بودن و مقبولیت ارزیابی و همچنین وضعیت بیمارستان خود را با سایر بیمارستان‌ها مقایسه کنند که فقط این اقدام می‌تواند به آشفته بازار وضعیت‌های درمانی پایان دهد.
اندر احوالات آشفته بازار مراکز درمانی آذربایجان‌غربی

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، وضعیت مراکز درمانی آذربایجان‌غربی مدت‌ها است آشفته و مراجعه کنندگان از این وضعیت کلافه هستند ولی مسئولان همچنان نسبت به کمبود‌ها و خواسته‌های مردم بی‌توجه هستند.

بیمارستان‌ها و مراکز درمانی علوم‌پزشکی آذربایجان‌غربی روزانه پذیرای بیماران زیادی از سراسر کشور و حتی کشور‌های همسایه است نه تنها حال خوبی ندارد بلکه در حال حاضر مراکز درمانی استان به دلیل وجود مشکلات فراوانی از نظر بهداشتی در وضعیت بحرانی قرار دارند.

مردم با نارضایتی تمام از وضعیت این مراکز درمانی انتقاد می‌کنند و خواستار بهبود وضعیت هستند، به‌ویژه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شهرستان ارومیه مورد انتقاد مردم و رسانه‌های مجازی قرار گرفته ولی تا کنون هیچ تاثیر مثبتی بر کیفیت خدمات‌رسانی این مراکز نداشته است.

اگه بخواهیم به دلایل نارضایتی مردم توجه کنیم عوامل زیادی را مشاهده می‌کنیم عواملی مانند رزرو نوبت، کمبود امکانات، وضعیت نامناسب مراکز و هزاران مشکل دیگر از دلایل نارضایتی شهروندان و مراجعه کنندگان است.

رفتار شرم‌آور پرسنل با مراجعه کنندگان

علی، یکی از مخاطبان همیشگی باریش با گله‌مندی از وضعیت یکی از بیمارستان‌های به نام ارومیه گفت: حالی که بحث بیمارستان‌های ارومیه شد با نارضایتی تمام می‌گویم وضعیت این مراکز بسیار اسفناک است.

وی ادامه داد: مشکلات زیادی وجود دارد که نبود آسانسور یکی از اصلی ترین این مشکلات است زیرا مراجعه کنندگان از بیماران گرفته تا همراهان به دلیل نبود آسانسور یا خرابی آن‌ها مردم به‌ویژه سالمندان با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند.

این مخاطب در رابطه با رفتار ناپسند پرسنل بیمارستان افزود: رفتار پرسنل بیمارستان با مراجعه کنندگان نیز بسیار بد و شرم‌آور است و باید به صورت جدی با این افراد برخورد شود زیرا برای آن‌ها هیچ فرقی نمی‌کند مراجعه کننده سالمند است یا جوان.

وی با اشاره به راه‌روهای بیمارستان خاطرنشان کرد: زمانی که آسانسورها خراب است مردم مجبور می‌شوند از راه‌پله‌ها استفاده کنند ولی متاسفانه راه‌پله‌ها نیز به دلیل باریک بودن نمی‌توانند پاسخگوی نیازهای مراجعه کنندگان باشناد.

این مخاطب باریش در ادامه با بیان اینکه بوفه بیمارستان به پیرمرد کم‌توانی واگذار شده است که نمی‌تواند فعالیت کند ادامه داد: بوفه بیمارستان با شرایط خاصی به پیرمردی واگذار شده است و زمانی که رفتار ایشان اعلام نارضایتی کردیم به گفته ما پاسخ ندادند زیرا ایشان یکی از اقوام مسئولین بیمارستان بودند.

اصراف غذاها به دلیل کیفیت پایین

یکی از مخاطبان باریش که علاقه‌ای به ذکر نامش نداشت با اشاره به کمبود امکانات در بیمارستان‌های شهر ارومیه اظهار کرد: زمانی که مسموم شده بودم و به اکثر پزشکان شهر مراجعه می‌کردم در بیمارستان‌ها ساده ترین آزمایش نیز برای اندازه‌گیری پتاسین خون وجود نداشت.

وی ادامه داد: زمانی نیز عکس رادیولوژی گرفته بودم پرسنل از بنده درخواست تلفن‌همراه کردند تا از آن عکس بگیرم و به پزشک نشان دهم آیا این رفتار در شان بیمارستان‌های شهرم است؟      

این مخاطب افزود: به دلیل کیفیت پایین غذاها نیز در هر وعده غذایی مقدار زیادی غذا دور ریخته می‌شود در حالی که نیازمندان زیادی محتاج یک لقمه از آن غذاها هستند.

طلب پول غیر قانونی

آیدین، یکی از مخاطبان باریش با خشم و ناراحتی گفت: در یکی از بیمارستان‌های تحت پوشش کامل تامین اجتماعی بابت هر شب از بیمار طلب پول می‌کردند.

وی ادامه داد: در بخش جراحی مردان این بیمارستان مسئول بخش به زور از بیماری که در اتاق ما بود طلب 200 هزار تومان بابت هر شب کرد.

آیدین افزود: خواهشمندیم به این مسائل رسیدگی کنید زیرا اصلا رفتار خوب و پسندیده‌‎ای با مریض ندارن و به ازای این پول هیچ خدمات متمایزی برای مریض یا همراه انجام نداند.

پیام‌های مردمی نشان از بی‌تدبیری مسئولین نسبت به وضعیت موجود در مراکز درمانی و بیمارستان‌هایی دارند که عنوان دولتی را با خود یدک می‌کشند و مردم با وجود تمام مشکلات مجبور به تحمل این سختی‌ها هستند و به نظر می‌رسد که قرار نیست کسی پاسخگوی بی نظمی‌های مودجود در نحوه ارائه خدمات درمانی در این بیمارستانها باشد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید