22:12|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 28 مرداد 1398 - 07:11
کد خبر: 12738
یادداشت:

قفل بیکاری و کلید زنگ زده آن در آذربایجان‌غربی

کلید بیکاری در آذربایجان‌غربی برای نسل امروز دیگر خیلی وقت است که قفلش زنگ خورده و هیچ راهکار مناسبی برای حل آن از سوی متولیان ارائه نمی‌شود.
قفل بیکاری و کلید زنگ زده آن در آذربایجان‌غربی

سرویس اجتماعی باریش نیوز، یکی از معضلات اساسی در شرایط فعلی اقتصاد جامعه کاهش فرصت‌های کاری است که هر روز به آمار جوانان جویای کار افزوده است.

ایجاد شغل و راه‌اندازی فرصت‌های کارآفرینی تنها وعده هایی است که مسئولان ان را دم انتخابات و زمانی که به رأی مردم به ویژه نسل جوان نیاز دارند، سنگش را بر سینه می زند و روزهای بعد حرفهایشان را در حمایت از اشتغالزایی جوانان به فراموشی می‌سپارند.

شرایط اقتصادی جامعه به خصوص در یک سال گذشته به گونه ای شده است بسیاری زا کارفرمایان با بالارفتن دستمزدها برای پایین آوردن هزینه هایشان ترجیح می دهند نیروهای خود را تعدیل کنند و یا اینکه از نیروهایی با دستمزدهای پایین آنهم بدون بیمه و مزایای کارگری استفاده کنند.

معضلی که موضوع اشتغال را در جامعه امروز با پیچیدگی‌های خاصی همراه کرده، نبود مهارت کافی در بین جوانان جویای کار است که سبب می شود بسیاری از فرصت های شغلی برای نسل امروز که تجربه خاصی نیز از بازار کار ندارد، از دست برود.

وجود بیش از 40 هزار تحصیلکرده بیکار دانشگاهی در آذربایجان غربی معضلی نیست که به این راحتی بتوان از کنار آن گذشت و شاید بتوان گفت که تنها مهارت‌ورزی و روی آوردن به کارآفرینی‌های جدید است که می‌توان فقل زنگ زده این مشکل را در استان باز کند.

البته ناگفته نماند که مهارت بدون تجربه کاری هم خیلی شاید به کار جوان تحصیلکرده امروز نیاید چون هر جا که سراغ کار و فرصت شغلی می‌روید اولین سوال از شما شاید این باشد که چند سال سابقه کار دارید.

گرچه به اذعان گزارش مرکز آمار ایران، آذربایجان غربی امسال در رتبه های برتر بهبود فضای کسب و کار کشور قرار دارد و بیش از 4 درصد نرخ بیکاری در استان کاهش پیدا کرده است و آخرین گزارش مرکز آمار ایران مؤید آمارهای مثبت قبلی است که از سوی استانداری آذربایجان‌غربی در رابطه با بهبود وضعیت اشتغال ارائه شده بود اما سوال اینجاست که چرا با وجود بهبود فضای کسب و کار در استان هنوز خیل عطیمی از جوانان در سن فعالیت باید دنبال کار باشند و یا اینکه به اجبار به مشاغل کاذب روی بیاورند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید