18:02|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 28 مرداد 1398 - 04:39
کد خبر: 12732
باریش گزارش می‌دهد:

خس خس نفس‌های شهر ارومیه در انباشت زباله‌ها

انباشت زباله در معابر شهر ارومیه چهره این شهر را نامناسب کرده و باعث شده بوی نامطبوع ناشی از انباشت زباله‌ها نفس شهر را حبس کند.
خس خس نفس‌های شهر ارومیه در انباشت زباله‌ها

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، شهر پاک و پاکیزه از مؤلفه‌های اساسی یک شهر مدرن و توسعه یافته است و  همه مردم دوست دارند که محل زندگی آنان پاک و عاری از هر گونه زباله و نخاله باشد.
همانطور که همه ما با این شعار آشنا هستیم که «شهرما، خانه ما» اما در عمل به این امر توجهی نمی‌کنیم و کاملا نسبت به فضای شهری و محیط پاکیزه شهر بی‌تفاوت هستیم، این را می‌شود از عمل آن شهروندی گفت که در حین رانندگی زباله‌ای را از ماشین به سمت بیرون پرت می‌کند یا افرادی که به جای اینکه زباله‌های خانگی خود را در سطل‌های زباله بیندازند در کوچه‌ها رها می‌کنند.
از طرفی دیگر باید گفت مردم از مسئولان درخواست دارند که مخازن جمع‌آوری زباله در معابر و خیابان‌های شهر ارومیه را افزایش دهند و در ساعات مشخصی اقدام به جمع آوری زباله کنند.
با توجه به اینکه در فصل تابستان قرار گرفته‌ایم انباشت زباله در کوچه و خیابان شهر ارومیه باعث ایجاد بوی نامطبوع و همچنین هجوم حشرات موزی به این مکان‌ها می‌شود.   
انباشت زباله در معابر شهر ارومیه سلامت شهروندان را تهدید می‌کند 
محمدرضا یکی از شهروندان ارومیه‌ای  در گفت‌وگو با خبرنگار باریش نیوز  با ابراز نارضایتی از انباشت زباله در معابر گفت: مردم باید بدانند وجود زباله در سطح شهر نه‌تنها موجب بروز بیماری‌ها به خصوص در فصل گرما می‌شود بلکه از زیبایی شهر نیز می‌کاهد.
این شهروند معتقد است که یکی از دلایل بسته شدن جوی آب و سرریز شدن آنها نیز انباشت زباله است که مسئولان وظیفه دارند به آن رسیدگی کنند.
این شهروند افزود: انباشت زباله در جوی‌ آب عامل اصلی سرریزشدن آب در جوی‌ها و بسته شدن خیابان‌ها در زمان بارش باران در این محل‌ها می‌شود.
بی توجهی به جمع‌آوری زباله از سوی متولیان
ستایش یکی از کاربران باریش نیوز در ارسال پیامی گفت: در محلات پایین شهر، شهروندان باید خودشان زباله‌های خانگی را به مخزن سطل زباله بیندازند چون هیچ گونه نظارت جدی بر عملکرد متولیان در این محلات نمی‌شود.
وی افزود: مسئولان فقط به نظافت نقاط بالای شهر رسیدگی می‌کنند و توجهی به محلات پایین شهر ندارند.
این شهروند عنوان کرد: کمبود مخازن جمع‌آوری زباله نیز از مشکلات دیگری است که محلات پایین شهر با آن مواجه هستند در خیابن محل زندگی من فقط یک مخزن سطل زباله وجود دارد که بوی نامطبوع آن به شدت عذاب آور است. 
کمبود مخازن جمع آوری زباله و عدم ضد عفونی کردن آن در سطح شهر ارومیه
سعید یکی از مخاطبان باریش نیوز در گفت‌وگو با خبرنگار باریش گفت: در اکثر شهرهای توسعه یافته سطل‌های مخصوص بازیافت زباله مشاهده می‌شود اما در شهر ارومیه هنوز این امر جایگاه خود را پیدا نکرده است.
وی افزود: فرهنگ سازی در میان مردم و آموزش‌های لازم در زمینه تفکیک زباله بسیار اهمیت دارد و باعث می‌شود این کار به یک امر عادی در شهر تبدیل شود.
این مخاطب ادامه داد: کمبود مخازن جمع آوری زباله در سطح شهر ارومیه و همچنین عدم ضد عفونی کردن این مخازن مشکل بسیار مهمی است که باید مورد توجه متولیان قرار گیرد. 
انباشت زباله در کوچه و خیابان و معابر شهر ارومیه معضل بسیار بزرگی برای شهری که در آستانه ارومیه 2020 قرار دارد به شمار می‌رود و شهروندان به شدت از این وضعیت ناراضی هستند.
امیدواریم مدیریت و رسیدگی به احوالات شهر بیش از این در شهر ارومیه عملیاتی شود تا رضایت شهروندان جلب و چهره شهر به زیبایی مشاهده شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید