12:26|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 27 مرداد 1398 - 05:13
کد خبر: 12716
استاندار آذربایجان‌غربی عنوان کرد:

ورود 3 میلیون گردشگر به آذربایجان‌غربی

در سال جاری با توجه به وضعیت دریاچه ارومیه و پرآبی آن 3 میلیون گردشگر وارد استان شدند.
ورود 3 میلیون گردشگر به آذربایجان‌غربی

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان‌غربی در آیین افتتاح دومین جشنواره ملی گردشگری و ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی اظهار کرد: در سال جاری 3 میلیون گردشگر وارد استان شده‌اند که این نشان دهنده رشد قابل توجه وضعیت گردشگری استان در طی سال جاری است.

وی افزود: آذربایجان‌غربی ظرفیت‌های بسیار خوبی در تمام زمینه‌های گردشگری، طبیعت، ورزشی و مذهبی دارد که این امر زمینه جذب گردشگر را برای آذربایجان‌غربی فراهم می‌کند.

استاندار آذربایجان‌غربی خاطر نشان کرد: دریاچه ارومیه یک از فرصت‌های بی نظیر برای جذب گردشگر است که باید زیرساخت‌های لازم در این خصوص فراهم شود.

شهریاری ادامه داد: بر اثر بارندگی‌های مناسب دریاچه ارومیه امسال از وضعیت خوبی برخوردار شده است که گردشگران زیادی نیز برای دیدن دریاچه ارومیه به آذربایجان‌غربی سفر کردند.
وی عنوان کرد: ، زمینه استفاده بهینه از این ظرفیت خدادادی با برنامه‌ریزی صحیح و اصولی فراهم می‌شود و در این راستا ایجاد امکانات و تأسیسات رفاهی در سواحل و اطراف دریاچه ارومیه می‌تواند گردشگران زیادی را به استان و ارومیه سوق دهد.

شهریاری با اشاره به اینکه توسعه صنعت گردشگری زمینه اشتغال بسیاری از جوانان منطقه را فراهم می‌کند، اظهار کرد: استفاده از توان بخش خصوصی برای رونق گردشگری و ایجاد اشتغال ضروری است زیرا این امر سبب توسعه صنعت گردشگری شده و زمینه اشتغال بسیاری از جوانان منطقه را فراهم می‌کند.

استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید به اینکه از طرح‌های گردشگری در آذربایجان‌غربی حمایت می‌شود، بیان کرد: جایگاه گردشگری و اشتغال وابسته به این بخش باید ارتقا یابد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید