12:10|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 26 مرداد 1398 - 08:17
کد خبر: 12711
یادداشت:

المان‌هایی که ترسیم‌گر هویت شهری هستند

المان‌ها در فضاسازی شهری جایگاه مهمی دارند به طوری که در ورود اول به هر شهری می‌توان از روی نمادهای نصب شده به هویت جاری در گذشته آن شهر پی برد.
المان‌هایی که ترسیم‌گر هویت شهری هستند

سرویس اجتماعی باریش نیوز، المان‌های شهری در واقع بیانگر و گویای هویت ملی، دینی، اجتماعی و حتی اقتصادی هر شهر و منطقه‌ای به شمار می‌روند و تناسب المان‌ها با هویت دینی و ملی و همچنین موضوعات اجتماعی و فرهنگی می‌تواند به جذابیت فضای شهری افزوده و تصویری ماندگار از یک شهر در ذهن مخاطب ثبت کند.

ارومیه از جمله شهرهایی است که در سال‌های اخیر خیز جدی برای رسیدن به اهداف بلندمدت خود در تبدیل شدن به قطب گردشگری شمالغرب کشور برداشته است.

اگر چه برای رسیدن به نقطه ایده‌آل و آرمان‌ها هنوز فاصله بسیار وجود دارد اما به ظاهر عزم متولیان و مسئولان امر برای اینکه ارومیه شهر ایده‌آل برای گردشگری شود جدی است.

وجود المان‌ها با موضوعات و طرح‌های متنوع علاوه بر اینکه بر زیبایی فضاهای شهری بیافزاید می‌تواند در عصری که زندگی‌های شهرنشینی با سیمان، بتن و آهن‌های مختلف محصور شده باعث تلطیف فضاهای شهری شود.

داشتن دقت و ریزبینی در طراحی المان‌های شهری مهم و ضروری است چرا که یک المان می‌تواند به نماد ماندگار شهر در اداور تاریخی تبدیل شود و مردم در بیشتر نقاط جهان بیشتر از آنکه نام شهر را به خطار بسپارند، ان را با نماد و المان شهری بشناسند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید