22:09|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 24 مرداد 1398 - 05:40
کد خبر: 12690
باریش گزارش می‌دهد:

اعتیاد، به مرز نوجوانی رسید!

مصرف مواد مخدر بزرگترین آسیب اجتماعی در جامعه به شمار می‌رود که متاسفانه در شرایط فعلی اعتیاد به مواد مخدر در مرز نوجوانی قرار گرفته است.
اعتیاد، به مرز نوجوانی رسید!

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، اعتیاد به مواد مخدر یکی از آسیب‌های بزرگ در جامعه است که متاسفانه برخی از جوانان بر اثر ناآگاهی درگیر آن می‌شوند.
عوامل مختلفی در بروز معضل اعتیاد در خانواده‌ها دخیل است که باید از سوی نهاد خانواده و نهادهای دولتی مدیریت و کنترل شود.
اما چیزی که این ‌روزها بسیار نگران کننده شده است پایین آمدن سن مبتلایان به اعتیاد و مواد مخدر است تا جایی که در برخی از محافل خبر از رسیدن سن شروع مصرف مواد مخدر به رده‌های نوجوانی و زیر15 سال به گوش می‌رسد. 
اعتیاد سومین مشکل در آذربایجان‌غربی است
علی مصطفوی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: ۸۰ درصد مواد مخدر در افغانستان تولید می‌شود و برای انتقال به اروپا از استان آدربایجان‌غربی ترانزیت می‌شود.
,وی افزود: اعتیاد بعد از اشتغال و تورم سومین مشکل استان آذربایجان‌غربی است که باید برای حل مشکل اعتیاد همه‌ دستگاه‌های اجرایی نهایت همکاری را باید داشته باشند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی ضمن تاکید بر اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر، ترویج آموزش در مدارس، انجام کار‌های فرهنگی و تبلیغی، هدفمند کردن اعتبارات مربوطه، جلب همکاری مجامع بین المللی و مبارزه هدفمند و تلاش برای ایجاد اردوگاه ماده ۱۶ بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر ۳ درصد جمعیت استان درگیر مواد مخدر و اعتیاد هستند.
لزوم هماهنگی و همکاری آحاد جامعه در جلوگیری از بروز اعتیاد
سردار مسعود خرم نیا، فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: سالم سازی جامعه و ایجاد فضایی عاری از اعتیاد نیازمند عملکرد متحدانه تمام آحاد جامعه برای فرهنگ‌سازی در این زمینه است.
وی افزود: نیاز اساسی امروز جامعه امنیت همه جانبه است و این امر با مشارکت تمام آحاد میسر می‌شود.
فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی ادامه داد: با توجه به مرزی بودن آذربایجان‌غربی و همسایگی با کشور‌های مختلف این رسالت در این منطقه سنگین‌تر از سایر استان‌ها است.
اخلاص در عمل یکی از اصول اساسی در امر مبارزه به مواد مخدر است 
حجت الاسلام سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه کسانی که مواد مخدر را تولید و روانه جامعه می‌کنند در قیامت از عذاب الهی برخوردار می‌شوند، افزود: این افراد از قاتلان بدتر هستند زیرا مواد مخدر به تدریج جان، مال، شرافت و حیثیت انسان‌ها را از بین می‌برد.
وی افزود: اخلاص در عمل یکی از اصول اساسی در امر مبارزه به مواد مخدر است و باید این امر در اولویت مبارزان و تلاشگران این عرصه قرار گیرد.
آذربایجان غربی رتبه ۲۲ کشوری را در بخش نرخ شیوع مواد مخدر در جامعه و رتبه ۲۴ کشور را در امر نرخ شیوع مواد مخدر در بین دانش‌آموزان را دارد که امیدواریم با آموزش‌های اصولی و صحیح از سوی مراکز آموزشی همچنین آگاهی خانواده‌ها در راستای مدیریت و تربیت فرزند در نهاد خانواده بتوانیم تا حد زیادی شاهد جلوگیری از بروز اعتیاد در بین جوانان باشیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید