08:20|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 24 مرداد 1398 - 04:57
کد خبر: 12688
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با باریش:

شاخص بهره‌مندی روستاهای خوی از آب سالم به 75 درصد می‌رسد

طرح‌های آبرسانی هم اینک در روستاهای شهرستان خوی در حال اجرا است و با اتمام این طرح‌ها شاخص بهره‌مندی روستاییان از آب بهداشتی به به 75.7 درصد می‌رسد.
شاخص بهره‌مندی روستاهای خوی از آب سالم به 75 درصد می‌رسد

علیرضا رضوی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز با اعلام این خبر اظهار کرد: در سال جاری طرح‌های آبرسانی با اولویت روستاهای دورافتاده شهرستان خوی اجرا می‌شود و از این تعداد طرح، 9 طرح در روستاهای فاقد دهیاری و 2 طرح در روستاهای تحت پوشش عملیاتی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه برخی از طرح های آبرسانی روستاهای شهرستان خوی در حال حاضر از پیشرفت فیزیکی 70 درصدی برخوردارند، از اتمام و بهره برداری 5 طرح خبر داد و گفت: اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این طرح ها 20 میلیارد ریال است.

این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: اجرای 24 کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع آب و بازسازی هشت دهنه چشمه از جمله اقدامات برای آبرسانی به این روستاها است که در سال جاری مورد اجرا قرار گرفته است.

رضوی با اشاره به اینکه با اتمام از این طرح‌ها، 550 خانوار روستایی با 2هزار نفر جمعیت از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار می شوند، افزود: با بهره‌برداری از طرح‌های آبرسانی جدید، شاخص بهره‌مندی روستاهای شهرستان خوی از آب شرب سالم به 75.7 درصد می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی در پایان با اشاره به مشکل روستای اوزون ملک با بیان اینکه در حال حاضر آب آشامیدنی این روستا توسط پیمانکار کنترل شده و مشکلی ندارد، خاطرنشان کرد: روستای جبل کندی و تیزخراب با اینکه تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی نیست اما به عنوان پروژه اجرایی تعریف و چاه حفر شده و هم اینک در مرحله پمپاژ است اگر اعتبارات باقی مانده تخصیص پیدا کند و پروژه به مرحله بهره‌برداری برسد تحت پوشش قرار می‌گیرد و بهتر است مردم از مصارف غیرمجاز و نامتعارف رو خودداری کنند  تا با مشکل مواجه نشوند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید