01:43|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 23 مرداد 1398 - 06:50
کد خبر: 12680
باریش گزارش می‌دهد:

روشنایی به جاده شهید کلانتری رسید

طبق اجرای عملیات برق رسانی به جاده شهید کلانتری ارومیه از سوی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی هم اکنون 3 تا 5 کیلومتر از مسیر این جاده از نعمت برق برخوردار شده است.
روشنایی به جاده شهید کلانتری رسید

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، روشنایی در جاده‌های مواصلاتی برای سهولت در تردد خودروها بسیار اهمیت دارد و تا حد زیادی از بروز تصادفات جاده‌ای در هنگام شب جلوگیری می‌کند.
جاده شهید کلانتری ارومیه هم یکی از جاده‌های مهم مواصلاتی است که دو استان آذربایجان‌غربی و آذربایجان شرقی را از مسیر روگذر پل دریاچه ارومیه به هم متصل می‌کند.
اما نبود روشنایی مناسب در این جاده باعث نارضایتی مسافران و افرادی که روزانه در این مسیر تردد می‌کردند را در پی داشت چون جاده شهید کلانتری ارومیه به دلیل اینکه مسیر اصلی دریاچه ارومیه است نقش بسیار مهمی در چرخه گردشگری استان دارد و مردم خواستار ان هستند که توجه ویژه‌ای به این مسیر مورد توجه متولیان قرار گیرد.
ایجاد روشنایی در جاده شهید کلانتری ارومیه مطالبه مردم این منطقه است
یکی از شهروندان ارومیه‌ای در ارسال پیامی به باریش گفت: مسیر جاده شهید کلانتری ارومیه یکی از مسیرهای مهم و ورودی شهر ارومیه است و روشنایی و زیباسازی این جاده بسیار اهمیت دارد.
وی افزود: رسیدگی به ورودی شهرها تأثیر بسیار زیادی در جذب توریست و گردشگرز دارد و باعث می‌شود مسافران با خاطره‌ای خوش به شهر و دیار خود برگردند. امیدواریم متوالیان تلاش زیادی در این زمینه انجام دهند.
گلایه مسافران آذربایجان‌غربی از تاریکی جاده شهید کلانتری
جلیل جباری، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی در نخستین جلسه شورای اداری استان در سال 97 با اشاره به مشکلات جذب گردشگری گفت: فقدان روشنایی جاده کلانتری از جمله مشکلات استان و سبب نارضایتی و گلایه مندی مسافران شده و بایستی برای جذب گردشگر بیشتر این مشکل به زودی برطرف شود.
جباری گفت: خاموشی و تاریکی مطلق مسیر سبب می‌شود که نگرانی و دلهره بر وجود راننده و سرنشینان آن مستولی شود در این جاده تنها روشنایی موجود نور چراغ های خودروهای در حال تردد است
تامین روشنایی جاده‌های بین شهری از وظایف راه و شهرسازی است
اکبر حسن بگلو، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی در دفعات متعدد اظهار کرده بود که تامین روشنایی جاده‌های مواصلاتی بین شهری استان از وظایف ذاتی سازمان مسکن، راه و شهرسازی است و این سازمان باید پاسخگوی مشکلات در این حوزه باشد و شرکت توزیع نیروی برق تنها وظیفه تأمین روشنایی داخل شهر را بر عهده دارد.   
در خردادماه سال جاری خبرنگار باریش نیوز عملیات روشنایی جاده شهید کلانتری را پیگیری کرد و مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز گفت: فاز اول روشنایی جاده شهید کلانتری عملیاتی می‌شود.  
اکبر حسن بگلو، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی اظهار کرد: اقدامات تأمین روشنایی جاده شهید کلانتری در حال حاضر در دست اجرا است و هفته گذشته فاز اول این طرح تحویل پیمانکار داده شده است.
وی با اشاره به اینکه بعد از استعلامات دستگاه‌های عملیاتی، کار تأمین روشنایی این مکان آغاز می‌شود، افزود: برای تأمین روشنایی جاده شهید کلانتری 5 میلیارد ریال بودجه براساس قیمت سال 97 در نظر گرفته شد که یک میلیارد ریال تأمین اعتبار شده که براساس اعتبار تخصیص یافته پیمانکار تعیین و عملیلات حفاری هفته گذشته تحویل پیمانکار داده شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: بعد از گذشت مراحل استعلامات قانونی دستگاه‌ها، حفاری در طی هفته جاری آغاز می‌شود و به دلیل مسیر سختی که وجود دارد در صورت نبود موانع بر سر راه اجرای عملیات تأمین روشنایی جاده شهید کلانتری، برای 11 کیلومتر مسیر، 3 ماه زمان در نظر گرفته شده است. 
تکمیل 3 کیلومتر از روشنایی جاده کلانتری تا چند روز آینده
در اواخر تیرماه سال‌جاری حسن بگلو، از تکمیل 3 کیلومتر از روشنایی جاده شهید کلانتری ارومیه تا چند روز آینده خبر داد و باز هم ارسال پیام‌های مردمی و پیگیری خبرنگار باریش نیوز گویای آن است که در حال حاضر 3 تا 5 کیلومتر از مسیر جاده شهید کلانتری از نعمت روشنایی برخوردار است و به گفته مدیرعامل توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی سایر اقدامات آن نیز در دست اجرا است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید