23:39|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 22 مرداد 1398 - 06:05
کد خبر: 12667
رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار شهرداری ارومیه در گفت‌و‌گو با باریش:

صادرات روزانه 600 تن میوه و تره‌بار از آذربایجان‌غربی

روزانه 600 تن میوه و تره‌بار مازاد مصرف آذربایجان غربی برای فروش به بازارهای کشورهای همسایه صادر می‌شود.
صادرات روزانه 600 تن میوه و تره‌بار از آذربایجان‌غربی

قاسم عزتی، رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار شهرداری ارومیه در گفت‌و‌گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز اظهار کرد: روزانه نزدیک به 600 تن انواع محصولات کشاورزی و باغی مازاد مصرف استان به بازارهای کشورهای همسایه صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بازار کشورهای عراق و روسیه اصلی ترین بازار هدف محصولات کشاورزی و باغی استان است، خاطرنشان کرد: تقویت بازارهای صادراتی یکی از شرایط لازم برای حمایت از تولیدکننده داخلی است.

این مسئول در ادامه با اشاره به تعدیل و کاهش قیمت محصولات کشاورزی در بازار نسبت به هفته‌های اخیر به خاطر فرارسیدن فصل برداشت محصولات از زمین‌های زراعی داخل استان، تصریح کرد: با توجه به افزایش روند برداشت محصولات کشاورزی و باغی قیمت انواع میوه و تره بار در بازار ارومیه نیز روند کاهشی دارد.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار شهرداری ارومیه در پایان با بیان اینکه مردم نگران تامین سبزی و صیفی‌جات مورد نیاز در بازار ارومیه نباشد، تصریح کرد: اگر در برخی موارد محصولات کشاورزی و باغی از جمله سیب زمینی با قیمت های غیر متعارف به فروش می رسد مربوط به گرانفروشی فروشنده است و متولیان کنترل قیمت در بازار باید نظارت های بیشتری داشته باشند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید