10:08|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 22 مرداد 1398 - 05:36
کد خبر: 12666

ضربان نگین فیروز‌ه‌ای آذربایجان در قلب توسعه استان می‌تپد

دریاچه ارومیه یکی از مناطق طبیعی و گردشگری در منطقه آذربایجان است و این ظرفیت می‌تواند قلب تپنده استان برای توسعه اقتصادی باشد اگر و اگر گوشه چشمی به پتانسیل‌های آن شود.
ضربان نگین فیروز‌ه‌ای آذربایجان در قلب توسعه استان می‌تپد

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، بازدید از جاذبه‌های طبیعی و مناطق گردشگری در فصل تابستان رونق فراوانی دارد و به جهت اهمیت زیادی که این مناطق دارا است برای بقاء و ماندگاری آن باید بسیار تلاش و فعالیت کرد. 
دریاچه ارومیه هم یکی از مناطق طبیعی و گردشگری در منطقه آذربایجان است که به جهت دارا بودن از اکوسیستم بکر، هرساله در فصل تابستان پذیرای مهمانان زیادی از نقاط مختلف کشور و همچنین میزبان مهمانان بین‌المللی و گردشگران خارجی است.
در سال 98 افزایش سطح آب دریاچه ارومیه باعث شد حجم حضور مسافران و بازدید از این منطقه افزایش داشته باشد و اکثر مردم در روزهای تعطیل در ساحل زیبای این دریاچه حضور پیدا می‌کنند.
با وجود مهمانان زیادی که برای بازدید از دریاچه ارومیه به این منطقه سفر کرده‌اند اما جای خالی امکانات رفاهی در ساحل دریاچه ارومیه به شدت احساس شد و ایجاد امکانات مناسب در این منطقه مطالبه جدی مردم از مسئولان است.
در بسیاری از شهرهای توسعه یافته استفاده از ظرفیت‌های تفریحی و گردشگری بسیار حائز اهمیت است و متوالیان با ایجاد امکانات مناسب و جذب گردشگر و توریست توانستند از ظرفیت موجود به خوبی استفاده کرده و از آن بهره‌مند شوند.
با توجه به اینکه استقبال بسیار زیادی در سال جاری از دریاچه ارومیه شد اما تنها چیزی که مردم را ناراضی کرده است نبود امکانات مناسب در ساحل دریاچه ارومیه است. 
استقبال مردم از دریاچه ارومیه این امکان را فراهم کرده تا مسئولان در راستای ایجاد امکانات در این منطقه طرح و برنامه داشته باشند.
با اینکه هنوز طرح‌های که برای ایجاد رفاه مردم در ساحل دریاچه ارومیه عملیاتی نشده است اما مسئولان وعده اجرای آن را داده‌اند و مردم نیز چشم انتظار تحقق آن هستند.
دریاچه ارومیه ظرفیت بسیار مناسبی در راستای رونق گردشگری و افزایش توریست در این منطقه را دارد و اگر از این فرصت به خوبی استفاده شود پتانسیل موجود در این دریاچه به توسعه اقتصادی در استان نیز کمک شایانی می‌کند.  

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید