11:43|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 22 مرداد 1398 - 05:12
کد خبر: 12665
تا 31 مردادماه جاری:

مهلت ثبت‌نام فعالین بخش درمان برای کارتخوان‌های بانکی تمدید شد

مهلت ثبت‌نام صنوف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی در نظام سامانه صندوق فروش یا کارتخوان بانکی تا 31 مرداد ماه 1398 تمدید شد.
مهلت ثبت‌نام فعالین بخش درمان برای کارتخوان‌های بانکی تمدید شد

حسن کوماسی مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی در گفت‌وگو با سرویس اقتصادی باریش نیوز  با اعلام این خبر اظهار کرد: اکثریت پزشکان استان به تکالیف مالیاتی خود عمل می کنند و هدف از ثبت کارتخوان های بانکی در سامانه سازمان امور مالیاتی کمک به افزایش شفافیت در حوزه مالیات است و 90 درصد پزشکان نباید نگران این موضوع باشند.

وی با اشاره به این موضوع که همیشه کسانی هستند که با به خطر افتادن منافع خود، در مسیر اجرای قانون، سنگ اندازی می‌کنند، گفت:طبیعتا عده قلیلی از پزشکان با درآمدهای بالا که فرارمالیاتی کلان دارند، نگرانی خود از شفاف شدن درآمدهایشان را به کل جامعه شریف پزشکی انتقال می دهند کما اینکه این موضوع در مورد رصد و بررسی قانونی تراکنش های مشکوک بانکی، خود را نشان داد.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه پیش از پزشکان 29 رسته شغلی طی فراخوان‌های پنجگانه سازمان امور مالیاتی مکلف به نصب و استفاده از صندوق‌های مکانیزه فروش شده‌اند، افزود: نصب و استفاده از سامانه صندوق‌های فروشگاهی به زودی برای تمام صنوف کشور اجرایی خواهد شد و تصویب و ابلاغ این امر مراحل پایانی خود را در مجلس شورای اسلامی طی می‌کند.

کوماسی با بیان اینکه سیستم تشخیص علی الراس مالیاتی از عملکرد سال 1398 به بعد عملا وجود نخواهد داشت، اظهار کرد: تکمیل بانک اطلاعاتی ماده 169 همچنین اجرای قانون ثبت کارت خوان های بانکی در سامانه سازمان امور مالیاتی، بخشی از مقدمات لازم جهت حذف شیوه علی الراس مالیاتی است.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی بر رفع سریع موانع و مشکلات ثبت کارتخوان‌های بانکی فعالین بخش درمان استان تاکید کرد و افزود: بخشی از این مشکلات مربوط به جمع آوری کارتخوان های با تراکنش پایین است که ممانعت از این موضوع از طریق جلسه هماهنگی با مسئولان مربوطه استانی سریعا در دستور کار قرار دارد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید