17:30|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 20 مرداد 1398 - 04:58
کد خبر: 12656
مدیرکل سازمان بهزیستی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با باریش:

سامانه تصمیم بهزیستی در کاهش آمار طلاق مؤثر است

راه‌اندازی سامانه تصمیم طلاق در آذربایجان‌غربی به بررسی و تحلیل پدیده طلاق می‌پردازد همچنین افرادی که عجولانه و به دلیل مسائل کوچک و ناچیز اقدام به طلاق می‌کنند را با مشاوره آگاه و آنان را به ادامه زندگی تشویق می‌کند.
سامانه تصمیم بهزیستی در کاهش آمار طلاق مؤثر است

سعید فریور، مدیرکل سازمان بهزیستی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز، در مورد راه‌اندازی سامانه تصمیم بهزیستی در استان اظهار کرد: سامانه تصمیم بهزیستی با هدف افزایش کیفیت زندگی جوانان، همچنین پیشگیری از آسیب‌های طلاق، شناسایی و کمک به حل مشکلات خانوادگی، کاهش پرونده‌های ورودی به دادگاه‌ها، کاهش آما ر طلاق، توسعه خدمات روان‌شناختی و ایجاد بانک اطلاعاتی جامع راه‌اندازی شده است.
وی افزود: راه‌اندازی سامانه تصمیم طلاق به بررسی و تحلیل پدیده طلاق می‌پردازد همچنین افرادی که عجولانه و به دلیل مسائل کوچک و ناچیز اقدام به طلاق می‌کنند را با مشاوره آگاه و آنان را به ادامه زندگی تشویق می‌کنند.
وی اضافه کرد: افرادی که برای طلاق توافقی به سامانه مراجعه می‌کنند، سامانه نزدیک‌ترین مرکز مشاوره و پایگاه اجتماعی را به آنان معرفی می‌کند و به صورت جلسات 10 الی 20 روز مشاوره به زوجین و راهنمایی آنان در راستای جلوگیری و  کاهش آمار طلاق انجام می‌شود. 
وی گفت: در حال حاضر 20 الی 21 استان از سامانه تصمیم بهزیستی برخوردار هستند که به مرور زمان این طرح در سایر استان‌های باقی مانده نیز اجرا می‌شود.
فریور در ادامه عنوان کرد: تمامی فرایند سامانه تصمیم بهزیستی اینترنتی است در صورتی که جلسات مشاوره به سازش منجر شود، پرونده بایگانی و در صورت منجر نشدن به سازش، پرونده به دفاتر الکترونیک قضایی ارجاع می‌شود.
مدیرکل سازمان بهزیستی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: مراجعه متقاضی به سایت  zaman.behzisti.net،  نوبت گیری اینترنتی متقاضی، مراجعه متقاضی به مرکز جامع مراقبت از خانواده طبق نوبت دریافتی، پذیرش و ارزیابی اولیه در مدت حدود ۴۰ دقیقه در مرکز جامع مراقبت از خانواده، ارجاع پرونده به مراکز مشاوره یا کلینیک‌های مددکاری و مراجعه متقاضی به آن مرکز، اعلام نظر مراکز مشاوره یا کلینیک‌های مددکاری پس از ۴۵ روز، ارجاع فرم اعلام نظر به مرکز جامع مراقبت از خانواده مراحل اقدام در این سامانه به شمار می‌رود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید