20:32|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 19 مرداد 1398 - 05:12
کد خبر: 12647
مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان آذربایجان غربی(امید) خیریه امید در گفت‌وگو با باریش نیوز:

12 میلیارد تومان از محل بیمه‌ها طلب داریم

نجمن امید تمام هزینه‌های خود را از طریق درآمد‌های حاصله انجمن تامین می‌کند در حالی که بیمه هزینه‌ها را با تاخیر یک ساله پرداخت می‌کند در حالی که شرکت‌های دارویی و لوازم پزشکی ابتدا هزینه را دریافت می‌کنند سپس دارو تحویل می‌دهند، هم اکنون از محل بیمه‌ها 12 میلیارد تومان طلب داریم که بخشی از سال 96 وبخشی از 97 مانده است.   
12 میلیارد تومان از محل بیمه‌ها طلب داریم

سیروس صادقی، مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان آذربایجان غربی(امید) در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز، در رابطه با جذب نیرو در این بیمارستان گفت: از سال 96 زمانی که بیمارستان دایر شد فقط 70 نفر پرسنل داشت اما هم اکنون این تعداد به 350 نفر رسیده است و این مرکز پس از مجموعه خدماتی بهداشتی به یک مجموعه اشتغالزایی نیز تبدیل شده است.

این مقام مسئول با اشاره به مشکلات موجود خاطرنشان کرد: خوشبختانه انجمن امید چه از نظر برنامه ها و چه از نظر مالی پابرجا است ولی همه ساله نیازمند تامین دستگاه‌های جدید برای خدمات‌رسانی به بیماران هستیم.

صادقی با بیان مشکلات اصلی مجموعه گفت: یکی از مشکلات اساسی سازمان تعیین سقف هزینه‌های درمانی برای بیمارستان است که مشکلات فراوانی را به‌وجود می‌آورد.

وی افزود: بیمه سلامت سقف هزینه درمانی درمانگاه را 350 میلیون تومان و بیمارستان را 150 میلیون تومان اعلام کرده است و روزی که این سقف به پایان رسید تنها دو راه برایمان باقی می‌ماند یکی اینکه یا باید در مکانی دیگر اقدام به دمان کند و یا هم قیمت تمام شده هزینه درمان را پرداخت کند.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان آذربایجان‌غربی در رابطه با این مشکلات گفت: اگر بیمارستان امید یک مجموعه خصوصی بود شاید این سقف هزینه ها می‌توانست برایش تعریف شود ولی در این مسئله خارج از عرف انجمن خیریه امید است.

صادقی با بیان اینکه انتظار میرود این سقف ها حذف شود اظهار کرد: در سال 97 مجموع هزینه‌های بیمارستان 4 میلیارد و 200تومان بود در حالی که سقف اعلامی نصف این است.

وی در رابطه با دومین مشکل اصلی مجموعه ادامه داد: انجمن امید تمام هزینه‌های خود را از طریق در آمد‌های حاصله انجمن تامین می‌کند در حالی که بیمه هزینه‌ها را با تاخیر یک ساله پرداخت می‌کند در حالی که شرکت های دارویی و لوازم پزشکی ابتدا هزینه را دریافت می‌کنند سپس دارو تحویل می‌دهند.

این مقام مسئول ادامه داد: هم اکنون از محل بیمه ها 12 میلیارد تومان طلب داریم که بخشی از سال 96 وبخشی از 97 مانده است.     

صادقی در رابطه با تنها کمک دولت گفت: تنها کمکی که از سیستم دولتی کرده است از سوی استاندار بود که برای اولین بار در استان از محل درامد‌های مرزی برای بیماران مبتلا به سرطان بود.

وی افزود: خوشبختانه از نظر مکان خدمات تقریبا سالانه 1700 نفر بیماران شیمی درمانی می‌شود.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان آذربایجان‌غربی در رابطه با خرید دستگاه های لازم گفت: تا کنون 3 دستگاه شتاب دهنده خریداری کرده ایم.

صادقی با اشاره به غربالگری سرطان عنوان کرد:آمار دقیقی از بیماران مبتلا به سرطان نداریم ولی در استان ما پیشگیری بصورت خیلی ضعیفی انجام می‌شود که مربوط به بخش پژوهشی است.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان آذربایجان‌غربی ادامه داد: وظیفه نجمن امید بیشتر تشخیص و درمان است که اخیرا موفق به شروع طرح تحقیقات را در سال 96 شدیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید