20:52|سه شنبه, فروردین 28 ,1403
تاریخ انتشار: 17 مرداد 1398 - 08:05
کد خبر: 12639
یادداشت:

عرق بادرنجبویه سوغات تابستانی ارومیه

همزمان با نزدیک شدن به اواخر فصل تابستان برداشت گیاه دارویی بادرنجبویه در منطقه آذربایجان رونق می‌گیرد و مردم نیز خود را برای عرق گیری از این گیاه دارویی و اثربخش  آماده می‌کنند. 
عرق بادرنجبویه سوغات تابستانی ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، کشت گیاهان دارویی در توسعه بخش کشاورزی و استفاده از اثرات مفید آن بسیار اهمیت دارد.
منطقه آذربایجان‌غربی به لحاظ دارا بودن از آب و هوای مناسب و معتدل فرصت بسیار مناسبی را برای کاشت و توسعه گیاهان دارویی فراهم کرده و این کار از گذشته در بخشی از کشاورزی مردمان این منطقه نقش داشته است.
یکی از گیاهانی که در این بخش مورد توجه است و مردم این منطقه نیز بسیار از آن استفاده می‌کنند کشت و بهره برداری از گیاه «بادرنجبویه» است.
با نزدیک شدن به اواخر فصل تابستان برداشت گیاه دارویی بادرنجبویه در منطقه آذربایجان رونق می‌گیرد و مردم نیز خود را برای عرق گیری از این گیاه دارویی و اثر بخش 
آماده می‌کنند. 


گیاه بادرنجبویه دارای طبیعت گرم و خشک است. و از خواصی چون: آرام بخش اعصاب، ضد بیماری های قلب، معده و روده، مفرح و نشاط آور، خوشبوکننده دهان، برخوردار است.
همچنین اسانس این گیاه در آرام کردن درد معده با منشاء عصبی، احساس چنگ‌زدگی در معده، تپش قلب، سردردهای یک طرفه، سرگیجه، عصبانیت، بی‌خوابی، استفراغ های دوران بارداری، درد عصبی دندان و رفع تندخویی در دختران جوان و زنان موثر است.
گیاهان دارویی از ارزش خاصی در طب سنتی و درمان بسیاری از بیماری‌ها و پیشگیری از آن تأثیر گذار هستند.
استفاده از گیاهان دارویی به دلیل اثبات اثرات مفید آن، ارزان بودن، نداشتن اثرات جانبی و همچنین سازگار بودن با محیط زیست روزبه روز در حال افزایش است.


کاشت و بهره برداری از گیاهان دارویی، ایجاد فرصت‌های مناسب سرمایه گذاری جهت تولید بیشتر این گیاهان در بخش کشاورزی و رونق اقتصادی را در پی دارد.
استفاده از شرایط جغرافیایی و تنوع آب و هوایی در آذربایجان غربی امکان رویش و پرورش گیاهان دارویی در این منطقه را به فرصت مناسبی جهت کسب و کار فراهم کرده که می‌توان از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کرد و بهره برد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید