13:11|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 16 مرداد 1398 - 09:04
کد خبر: 12632
دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر اذربایجان‌غربی عنوان کرد:

جشن غدیر باید عامل وحدت و انسجام باشد

جشن غدیر باید طوری برگزار شود که عامل وحدت و انسجام باشد متاسفانه دشمن با دامن زدن به اقوام و نواختن طبل تفرقه تشیع انگلیسی و سنی آمریکایی را بوجود می‌آورد.
جشن غدیر باید عامل وحدت و انسجام باشد

به گزارش سرویس فرهنگی باریش نیوز، عبدالرحیم‌نجفقلی‌زاده سرایی، دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر اذربایجان‌غربی در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد: ظرفیت های جامعه به‌خصوص اقشار مختلف مردم از جمله دانش آموزی، دانشجویی، جامعه پزشکی، اصناف و سایرین در گرامیداشت روز غدیر مغفول نماند.

وی ادامه داد: غدیر همچون مولا حضرت‌علی علیه السلام مظلوم واقع شده است و لازم است در زمینه معرفی این رویداد تاریخی، گام های موثری برداشته شود.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر اذربایجان‌غربی در رابطه با جشن غدیر گفت: جشن غدیر باید طوری برگزار شود که عامل وحدت و انسجام باشد متاسفانه دشمن با دامن زدن به اقوام و نواختن طبل تفرقه تشیع انگلیسی و سنی آمریکایی را بوجود می‌آورد.

سرایی مسئله غدیر را یکی از وقایع مهم تاریخ اسلام است و عنوان کرد و افزود: تبیین و تشریح این واقعه بزرگ جهان اسلام، رسالت و وظیفه ذاتی همه مسلمانان است.

وی با بیان اینکه جشن غدیر را همانند مراسمات ماه محرم باید مردمی برگزار کرد خاطر نشان کرد: باید این جشن به فرهنگی در میان جامعه و مردم  تبدیل و به دور از احساسات و تفریط‌ها برگزار شود.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر اذربایجان‌غربی با اشاره به  ۲۷ دستگاه که وظیفه انجام کار در زمینه فرهنگی در سطح کشور را دارند اظهار کرد:  از میان این دستگاه‌ها متاسفانه هیچ خروجی مثبتی از برنامه‌هایی که برای مسائل فرهنگی است را شاهد نیستیم و فقط سپاه در عرصه فرهنگ فعالیت می‌کند.

سرایی ادامه داد: این‌ها چه سازمان‌هایی هستند است که به عنوان سازمان فرهنگی مطرح می‌شوند ولی متاسفانه خروجی مسائل فرهنگی از این سازمان‌ها صفر است.

وی در رابطه با بازسازی واقع غدیر گفت: بازسازی واقع غدیر حرکتی که است که سپاه آغاز کرده و امسال هم در سه شهر استان بازسازی واقع غدیر را خواهیم داشت. در سال گذشته نیزبر اساس ارزیابی بنیاد غدیرآذربایجان غربی از استان های برتر کشور بود.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر اذربایجان‌غربی با اشاره به غیبت مدیران در جلسات اظهار کرد: وقتی در جلسات شورای فرهنگ عمومی با غیبت استاندار و مدیران کل مواجه هستیم و افراد ردیف چندم ادارات بدون قدرت تصمیم‌گیری و تاثیرگذاری در چنین جلسه مهمی حضور می‌یابند، چه انتظاری از این ادارات برای اجرای مصوبات و برنامه‌های اثرگذار فرهنگی داریم؟

 

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید