13:20|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 16 مرداد 1398 - 04:48
کد خبر: 12625
یادداشت:

بیمه خبرنگاران، رویایی تعبیر نشده از سوی مسئولین

بيمه كه حق طبيعي هر فرد شاغلی است براي خبرنگاران به رويايي دست نيافتني تبدیل شده است که باید هر رسانه نسبت به بیمه خبرنگاران مجموعه‌اش اقدام کند.
بیمه خبرنگاران، رویایی تعبیر نشده از سوی مسئولین

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، به دلیل شهادت محمود صارمی خبرنگار پر تلاش همراه تعدادی از اعضای کنسولگری ایران در سال ۱۳۷۷ در مزار شریف افغانستان به دست نیروهای طالبان 17 مرداد از سوی شورای فرهنگ عمومی روز خبرنگار نام گرفت.

از بین مشاغل سخت و زیان آور جامعه می‌توان به خبرنگاری اشاره کرد لازم به ذکر است که فعالان این حوزه در زمینه پوشش بیمه‌ای با مشکلاتی مواجه هستند.

خبرنگاری یکی از شغل‌های جذاب، پرمخاطب اما چالش برانگیز در جامعه است که حضور افراد مختلف در سال‌های اخیر و همچنین فعال شدن رسانه‌های اجتماعی فراوان، این حرفه را با چالش‌هایی نیز مواجه کرده است، این شغل به دلیل پستی‌ و بلندی‌های فراوان به دستور محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جزء مشاغل سخت و زیان آور شناخته شد.

علی‌رغم تمام این مشکلات فعالان خبری با عشق و علاقه به کار خود ادامه می‌دهند و امید دارند روزی برای این معضل راه‌حلی یافت شود، اما تا به حال برای این حرفه سخت و طاقت فرسا هیچ اقدام موثری در زمینه خدمات بیمه و چگونگی مراحل بیمه شدن خبرنگاران انجام نشده است.

خبرنگاران، شاغلانی که همچنان به عنوان شغل آزاد، در مجموعه مشاغل آزاد بیمه قرار می‌گیرند علمی از موضوع حقوق بازنشستگی و مزایای بیمه‌های درمانی را ندارند و در انتظار بیمه به‌سر می‌برند.

نکته حائز اهمیت آن است که بیمه و حمایت‌های آن از هر جهت برای افراد شاغل لازم است و در حوزه خبرنگاری نیز جزء ضروریات شغلی محسوب می‌شود.

با توجه به اینکه مشکلات فراوانی در جهت بیمه شدن خبرنگاران وجود دارد که باید حل شوند و در کنار آن باید اقداماتی صورت بگیرد خبرنگارانی که هم اکنون تحت پوشش بیمه هستند نیز از آرامش خاطر برخوردار شوند.

خبرنگاران كه روزهايشان را با دغدغه‌ی پيگيري و حل مشكلات مردم سپري می‌كنند، براي حل مشكلات خود دست به دامان مسئولین شده‌اند و در حل اولين نياز خود كه همان بيمه است همچنان سردرگم هستند، بيمه كه حق طبيعي هر فرد شاغلی است براي خبرنگاران به رويايي دست نيافتني تبدیل شده است.

بیمه خبرنگاران امروزه جزء معضلات این قشر از جامعه محسوب می‌شود و باید هر رسانه نسبت به بیمه خبرنگاران مجموعه‌اش اقدام کند، اما رسانه‌ها راه‌های مختلفی برای فرار از زیر بار این مسئولیت پیدا میکنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید