16:00|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 15 مرداد 1398 - 08:35
کد خبر: 12624
یادداشت:

بی‌تجربه بودن تهدید اصلی کودکان در فضای مجازی

امروزه بازی‌های سایبری و خشونت موجود در این بازی‌ها به مسئله تاثیرگذاری بر روی بازیکنان به خصوص قشر کودک و نوجوان، تبدیل شده و تاثیرگذاری این بازی‌ها را بر ادراک، احساس و رفتار پرخاشگرانه بسیار حائز اهمیت است.
بی‌تجربه بودن تهدید اصلی کودکان در فضای مجازی

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، یکی از مسائل مهم جرائم سایبری بهره‌کشی و سوء‌استفاده از کودکان و نوجوانان است.‌ کودکان و نوجوانان به دلیل بی‌تجربه‌گی، کنجکاوی، احساساتی و از همه مهم تر تنها بودن آسیب پذیرترین قشر کاربران اینترنت هستند زیرا با توجه به تمامی دلایل موجود هدف خوبی نیز برای مجرمان و تبهکاران اینترنتی محسوب می‌شوند.

خانواده هایی وجود دارند که کاملا مخالف استفاده و آشنایی کودکان خود با کامپیوتر و اینترنت هستند اما خود این تصمیم نیز اشتباهی بزرگ تر است مگر می‌شود فرزند شما بزرگ ووارد دانشگاه شود اما با کامپیوتر و فضای مجازی آشنا نباشد؟

اما به خاطر داشته باشید حال که این امکانات را در اختیار فرزند خود قرار داده‌اید باید حتی بازی‌های آن‌ها را نیز کنترل کنید زیرا خشونت در بیشتر بازی‌های سایبری حرف اصلی را می‌زند.

فعالیت‌های خطرناکی که در بیشتر این بازی‌ها می‌توان مشاهده کرد نابود کردن، از کار انداختن غیرجاندار، تخریب اموال، بالا بردن صدا با هدف ترساندن، درگیری تن به تن با هدف آسیب رساندن فیزیکی، گرفتن حیات موجود زنده است که تاثیرات فراوانی بر روی روح و روان کودکان می‌گذارد.

شرکت هایی که کنترل این بازی‌ها را در اختیار دارند به دلایل جذابیت در جهت اهداف سودگرایانه، القا حس قدرت هرچند کاذب به بازیکنان و شبیه سازی محیط های جنگی جهت تخلیه هیجانات روحی و القای اهداف سیاسی بازی های خشن را طراحی می‌کنند.

به طور کلی بازی‌های خشونت آمیز باعث هم‌ذات پنداری و در نتیجه آموزش و تعلیم و تربیت در جهت منافع شرکت‌های تولید کننده بازی، تظاهر در رفتارهای خود‌آگاه و ناخود‌آگاه و ویران‌سازی دنیای کودکانه می‌شود.

دنیای امروز دنیای  تکنولوژی‌های جدید است که چنان با سرعت وارد زندگی بشر شده و راه نفوذ خود را ادامه می‌دهند که نمی‌توان از کنار آنها با بی تفاوتی گذشت؛ بلکه باید با آنها به روش صحیح برخورد کرد تا بیشترین سود و استفاده حاصل آید.

والدین باید قبل از اینکه به کودکان خود اجازه استفاده از فضای مجازی را دهند در مورد آن تحقیق کنند و علم استفاده از آن را به کودکان خود آموزش دهند اینگونه خطرات کم تری کودکانشان را تهدید خواهد کرد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید