22:01|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 15 مرداد 1398 - 08:09
کد خبر: 12623
متخصص زنان و زایمان در گفت‌و‌گو با باریش نیوز:

استفاده از روش‌های سنتی در درمان عفونت‌های قارچی ضرری ندارد

استفاده از روش‌های سنتی برای درمان عفونت‌های قارچی در بانوان منع و ضرری ندارد ولی وقتی با مصرف مدت کم دارو، مشکل برطرف می‌شود بهتر است از درمان‌های دارویی استفاده شود.
استفاده از روش‌های سنتی در درمان عفونت‌های قارچی ضرری ندارد

لیدا اکبری، متخصص زنان و زایمان در گفت‌و‌گو با سرویس سلامت باریش نیوز، اظهار کرد: تعدادی از بیماران برای درمان عفونت‌های قارچی از روش‌های سنتی مانند مخلوط سرکه و آب استفاده می‌کنند که ضرر ندارد ولی وقتی داروها می‌توانند سیر درمانی بهتر داشته باشند و در دسترس نیز هستند، با یک یا دوبار مصرف مشکل برطرف می‌شود، بهتر است که از درمان‌هایی دارویی استفاده کنند چون در برخی مواقع مصرف سرکه با غلظت بالا می‌تواند به برخی از بافت‌های داخلی آسیب برساند.

وی خاطرنشان کرد: در برخی از بیماران ممکن است اختلال هورمونها ناشی از عوارض دارویی باشد، یا بیمار دارو را مرتب استفاده نکند، چراکه حتی قطع یک یا چند روزه مصرف دارو می توانند اختلالاتی را ایجاد کند بیمارانی که علیرغم  مصرف داروهای پیشگیری با مشکلات روبرو می شوند باید پس از بررسی‌های لازم داروی متناسب با شرایط بیمار تجویز شود تا پاسخ بهتری در طول درمان دریافت کند.

این متخصص زنان در مورد مشکلات مربوط به بیمارانی که از روش آی یو دی استفاده کردند، گفت: در بسیاری از موارد عفونت‌ها ناشی از عفونت‌های قارچی است برای این بیماران درمان‌های لازم داده می‌شود و بیمارانی که نسبت به درمان مقاوم شدند، دوره درمانی بیشتری مورد نیاز است.

اکبری تصریح کرد: البته در برخی موارد می‌تواند ناشی از عفونت باکتریال باشد و نخ آی یو دی عامل انتقال عفونت شود در این صورت اگر در بررسی‌های پزشکی مشخص شد که عامل عفونت بوده و بیمار هم به داروهای تجویزی مقاوم شده می‌توان به مدت کوتاه حداکثر دو ماه آی یو دی را خارج و پس از طی دوره درمان کامل و استراحت در صورت خواست بیمار مجدد جای‌گذاری کرد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید