11:02|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 15 مرداد 1398 - 08:08
کد خبر: 12622
باریش گزارش می‌دهد:

زباله‌های بی‌صاحب در شهر!

انباشت زباله در معابر و خیابان‌های شهر ارومیه به یک فرهنگ غلط تبدیل شده و کمبود توجه به جمع آوری آن در فصل تابستان معضل بزرگی در شهر به وجود آورده است.
زباله‌های بی‌صاحب در شهر!

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، یکی از عوامل و عادت‌های غلطی که روزانه آن را در سطح شهر مشاهده می‌کنیم پرت کردن و انباشت زباله در کوچه و خیابان است. 
ریخت زباله در کوچه و خیابان و معابر شهری یک فرهنگ غلط است و باید در زمینه آن فرهنگ سازی بین خانواده‌ها و آموزش‌های لازم صورت گیرد.
والدین باید در جمع دوستانه و خانوادگی خود فرزندان خود را به استفاده از سطل زباله در کوچه و خیابان تشویق کنند و این امر را به یک عادت تبدیل کنند.
 لزوم فرهنگ سازی در خانواده‌ها
یکی از مخاطبان باریش نیوز در ارسال پیامی گفت: متاسفانه برخی از شهروندان به محیط زیست خود توجه چندانی ندارند، و حتی در برخی مواقع با آگاهی کامل زباله‌های خود را در سطح شهر رها می‌کنند.
وی افزود: انباشت زباله در معابر شهری موجب می‌شود تا بوی نامطلوب در فضا بپیچد و باعث جذب حشرات و حیواناتی چون گربه و موش می‌شود.
این شهروند افزود: خانواده‌ها باید از دوران کودکی به فرزندان خود آموزش دهند تا زباله را در معابر عمومی رها نکند همچنین خود آنان نیز باید این امر را رعایت کنند و آن را به یک عادت همیشگی تبدیل کنند.
انباشت زباله در معابر عمومی باعث بروز بیماری می‌شود
علی در گفت‌وگو با خبرنگار باریش نیوز گفت: مردم باید بدانند وجود زباله در سطح شهر نه‌تنها موجب بروز بیماری‌ها به خصوص در فصل گرما می‌شود بلکه از زیبایی شهر نیز می‌کاهد.
 این شهروند معتقد است که یکی از دلایل بسته شدن جوی آب و سرریز شدن آنها نیز انباشت زباله است که مسئولان وظیفه دارند به آن رسیدگی کنند.
 این شهروند افزود: انباشت زباله در جوی‌ آب عامل اصلی سرریزشدن  آب در جوی‌ها و بسته شدن خیابان‌ها در زمان بارش باران در این محل‌ها می‌شود.
کمبود مخازن جمع آوری زباله در سطح شهر ارومیه
محمد از شهروندان ارومیه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار باریش گفت: در اکثر شهرهای توسعه یافته سطل‌های مخصوص بازیافت زباله مشاهده می‌شود اما در شهر ارومیه هنوز این امر جایگاه خود را پیدا نکرده است.
وی افزود: فرهنگ سازی در میان مردم و آموزش‌های لازم در زمینه تفکیک زباله بسیار اهمیت دارد و باعث می‌شود این کار به یک امر عادی در شهر تبدیل شود.
کنترل صحیح و مدیریت اصولی در زمینه جمع آوری پسماند امر بسیار مهم و ضروری است که باید در راستای بهره‌مندی از شهری مدرن و توسعه یافته اجرا و عملیاتی شود.
همچنین فرهنگ سازی در زمینه عدم رهاسازی زباله در معابر شهری نیز از سوی شهروندان تا حد زیادی می‌تواند چهره شهر را از وجود زباله‌ها پاکیزه نگه دارد.  

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید