08:08|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 15 مرداد 1398 - 07:43
کد خبر: 12621
یادداشت:

عدم تحرک استقبال خودآگاهانه از بیماری‌هاست

با افزایش آمار سرطان می‌توان به این نکته اشاره کرد که تنبلی دلیل اصلی این افزایش آمار است و ورزش برای جلوگیری از این بیماری بسیار مفید است.
عدم تحرک استقبال خودآگاهانه از بیماری‌هاست

به گزارش سرویس ورزشی باریش نیوز، تمامی افراد برای داشتن روح و روانی سالم باید 2.5 ساعت در طول هفته ورزش و فعالیت فیزیکی کنند. باید در نظر داشته باشیم ورزش می‌تواند در پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها موثر باشد.

تا کنون از اهمیت ورزش برای زنان بسیار سخن گفته شده است شاید باور نکنید امروزه در کشورهای پیشرفته دنیا، میزان مشارکت عمومی مردم و به‌خصوص زنان در ورزش، وضعیتی به مراتب بهتر از میزان مشارکت مردم در ایران دارد زیرا آن‌ها ورزش را به عنوان عاملی ضروری برای سلامتی جسمانی و روانی می‌دانند.

ورزش می‌تواند موجب کاهش فشار خون، پایین آوردن ضربان قلب و افزایش ظرفیت هوازی همراه با کاهش درصد چربی بدن، جلوگیری از پوکی استخوان و سبب تقویت آنها شود.

در برخی مطالعات ثابت شده است ورزش در پیشگیری از سرطان سینه به علت  اثرات فیزیکی مستقیم و غیر مستقیم آن از طریق پیشگیری از افزایش وزن به ویژه در زنان یائسه است. ابتلا به چاقی و افزایش وزن یک عامل خطر در ابتلا به انواع سرطان‎ها است.

پوکی استخوان یکی از بیماری‌های رایج بین زنان است که عدم توجه به آن می‌تواند مشکلات زیادی را به بار آورد.

برای حفظ تراکم استخوان زنان باید ورزش و همراه با آن به مقدار لازم کلسیم مصرف کنند زیرا ورزش در شکل گیری استخوانهای قویتر نیز کمک خواهد کرد.

محققان به زنان توصیه می‌کنند که حداقل 3 تا 4 روز در هفته به طور منظم ورزش کنند. یکی از دلایلی که ورزش حرفه‌ای را حائز اهمیت می‌دانند تاثیرات آن بر روی روح و دیگری کمکی است که ورزش حرفه ای به تداوم انجام ورزش به زنان می کند.

به جرات می توان گفت مهمترین دلیل زنان ایرانی برای ورزش نکردن تنبلی است اما باید به یاد داشته باشند انجام رشته ورزشی به خصوص اگر به صورت گروهی باشد نشاطی را به همراه می‌آورد که با تخلیه انرژی، از بین بردن انرژی های منفی، فراموشی مقطعی زندگی پرمشغله امروزی و شادی همراه است.

به دست آوردن قدرت و اعتماد به نفس برای دختران و زنان ایرانی بسیار ضروری و لازم است. به خاطر داشته باشید که اعتماد به نفس را نمی‌توان به کسی تزریق کرد اما می‌توان خودباوری را آموزش داد. کاری که مربیان با شاگردانشان می کنند.

هر ورزشی که با هدف لاغری صورت بگیرد از دویدن گرفته تا هر ورزش دیگری پس از مدتی فرد را دلزده می‌کند و ادامه راه سخت می‌شود. در حالیکه  با انتخاب یکی از رشته های مورد علاقه و شرکت در آن رشته ورزشی به صورت حرفه ای، می‌توان علاوه بر رسیدن به هدف از انجام فعالیت بدنی لذت برد.

در نظر داشته باشید مغزی که انرژی‌های منفی را از خود دور کرده و شادمانه بیاندیشد در روند زندگیش احساس رضایت می‌کند و به در این صورت قطعا بهتر کار خواهد کرد؛ منظم تر خواهد اندیشید و موفق تر قدم بر خواهد داشت. پس با ورزش کردن خود را از لحاظ جسمی، روحی و حتی روانی سالم نگه داریم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید