10:41|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 14 مرداد 1398 - 07:10
کد خبر: 12611
رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار شهرداری ارومیه در گفت‌و‌گو با باریش خبر داد:

تعدیل قیمت سیب‌زمینی در بازار ارومیه

قیمت سیب‌زمینی نسبت به هفته‌های گذشته در ارومیه تعدیل شده و در حال حاضر با قیمت 4هزار تومان در میدان میوه و تره‌بار عرضه می‌شود.
تعدیل قیمت سیب‌زمینی در بازار ارومیه

قاسم عزتی، رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار شهرداری ارومیه در گفت‌و‌گو با سرویس اقتصادی باریش نیوز با اعلام این خبر اظهار کرد: در حال حاضر سیب‌زمینی در میدان میوه و تره‌بار با قیمت 3500 تا 4 هزار تومان عرضه می‌شود و کمبودی در تامین این قلم از صیفی‌جات در بازار وجود ندارد.

وی با بیان اینکه قیمت سیب‌زمینی نسبت به هفته‌های گذشته در ارومیه تعدیل شده به برخی از گرانفروشی‌ها اشاره کرد و افزود: فروشنده‌ها مجاز به افزایش قیمت تا درصد مشخص هستند و مسئولان امر باید قیمت‌های نامتعارف برخورد کنند.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ کمبودی در تامین اقلام اسیاسی از جمله صیفی‌جات، سبزی و میوه در بازار وجود ندارد، خاطرنشان کرد: مازاد مصرف استان برای حمایت از تولیدکننده به صورت روزانه به کشورهای همسایه صادر می‌شود.

عزتی با بیان اینکه روزانه نزدیک به 600 تن انواع میوه، سبزی، و صیفی‌جات مازاد مصرف ارومیه و حتی استان به کشور عراق صادر می‌شود، تصریح کرد: عراق، روسیه و کشورهای همجوار از جمله مشتریان ثابت محصولات کشاورزی آذربایجان غربی به شمار می‌روند.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار شهرداری ارومیه با تصریح اینکه با فرارسیدن فصل برداشت محصولات کشاوری در ارومیه روند تعدیل قیمت در بازار تداوم دارد، اضافه کرد: سبزی در حال حاضر در میدان با قیمت بین 1300 تا 2 هزار تومان عرضه می‌شود که با توجه به افزایش قیمت حمل بار و دستمزد کارگران منطقی به نظر می‌رسد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید