07:42|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 13 مرداد 1398 - 08:34
کد خبر: 12604
رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی:

60 درصد فارغ التحصیلان جهاد دانشگاهی وارد بازار کار شدند

سال گذشته بیش از 600 دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه علمی و کاربردی جهاد دانشگاهی در 13 رشته تحصیلی مشغول به تحصیل بودند که در مجموع 143 نفر در این مدت فارغ التحصیل شده‌اند و نزدیک به 60 درصد فارغ التحصیلان این دانشگاه جذب بازار کار شده‌اند.
60 درصد فارغ التحصیلان جهاد دانشگاهی وارد بازار کار شدند

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، امین رستم زاده، رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی روز یکشنبه 13 مردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: آموزش‌های جهاد دانشگاهی مبتنی بر مؤلفه‌های فرهنگی است آموزش‌های جهاد دانشگاهی بر اساس نیازهای جامعه و رسالت‌های کشور در ابعاد مختلف طراحی و اجرا شده است.
وی افزود: در شرایط فعلی دانش و سرمایه اجتماعی از جمله دارایی‌های غیر مملوس کشورها در رقابت‌های بین‌المللی اقتصادی است اقتصاد مدرن نیازمند آموزش‌های نوین، کاربردی، حرفه‌ای و خلاقانه است.
رستم زاده گفت: مؤسسات آموزش علمی و کاربردی باید در مسیر رویکرد وظیفه مداری و مسئولیت پذیری قدم برداشته و تلاش کنند و همچنین در راستای آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای فعالیت کنند.
وی با اشاره به اینکه در بررسی نسل‌های دانشگاه‌ها هدف از آموزش و تحقیق به استفاده از دانش ارتقا یافته است اظهار کرد: دانشگاه‌های نسل چهارم در مولفه خروجی در کنار انجام سایر وظایف خود مسئولیت برآورده سازی خواسته‌ها، و نیاز جامعه از دانش را برعهده دارند.
رستم زاده افزود: زنجیره ارزش آموزشی جهاد دانشگاهی بر معرفی فرهنگ پژوهش و دانش آفرینی و کارآفرینی ایجاد شده است که دوره‌های آموزشی این نهاد با استفاده از سرفصل‌ها، منابع و مدرسین حرفه‌ای جهادگر درقالب دوره‌های سبک زندگی، خلاقیت، حقوق شهروندی و کارآفرینی بوده است.
رئیس جهاد دانشگاهی در آذربایجان‌غربی با اشاره به فعالیت و اقدامات صورت گرفته در حوزه معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی اظهار کرد: معاونت پژوهشی واحد با دارا بودن 3 گروه پژوهشی شیمی تجزیه، متابولیت‌های ثانویه و گروه مدیریت کسب و کار و بهره‌گیری از نیروهای متعهد جهادی هیات علمی خدمات به مردم آذربایجان‌غربی و منطقه ارائه کرده است.
این مسئول ادامه داد: راه اندازی آزمایشگاه معتمد اداره کل استاندارد آزمایشگاه جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی از فروردین 98، خرید و تجهیز ستون اسیدهای چرب جهت افزایش دامنه برای آنالیز اسیدهای چرب مواد غذایی برای اخذ مجوز ISO از اداره کل استاندارد و معاونت غذا و دارو، واگذاری طرح طاهای اداره  کل استاندارد آذربایجان غربی به تعداد 107 نمونه به آزمایشگاه جهاددانشگاهی و اختتام طرح داخلی استخراج روغن زیتون به روش پرس سرد و مقایسه خلوص آن با روغن‌های زیتون صنعتی تولید شده با استفاده از مقدار اسیدهای چرب از جمله اقدامات معاونت پژوهشی می‌باشد.
وی افزود: طی سال گذشته بیش از 20 عنوان قرارداد پژوهشی و مطالعاتی به کارفرمایی دستگاه‌های اجرایی استان توسط معاونت پژوهشی با موفقیت برگزار شده است.
این مسئول عنوان کرد: سال گذشته بیش از 55 رویداد فرهنگی در قالب‌های مختلف نشست‌های تخصصی، اردو، مسابقات و جشنواره‌های دانشجویی، همایش‌ها مختلف با بهره مندی بیش از 15 هزار نفر به ساعت از دانشجویان دانشگاه‌ها و اساتید و اعضای هیات علمی دانشگا‌ه‌ها در دانشگا‌ه‌های آذربایجان‌غربی برگزار شده است.
رستم زاده در ادامه از برگزاری جشنواره ملی تولید محتوای دریاچه ارومیه با شرکت بیش از 86 ایده دهنده و معرفی 4 تیم استارت آپی در حوزه طرح‌های مرتبط با احیای دریاچه ارومیه با بهره مندی 12 هزارو 500  نفر به ساعت در قالب 6 پیش رویداد و رویداد اصلی سه روزه در ارومیه، برگزاری هشتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان "نشان خواجه نصیر الدین طوسی" در سطح دانشگا‌ه‌های آذربایجان‌غربی با شرکت 16 تیم 4 نفره از دانشگا‌ه‌های مختلف استان و برگزاری مرحله استانی سومین دوره مسابقات ملی دفاع سه دقیقه‌ای در با شرکت 15 نفر از دانشجویان ارشد و دکتری  در سطح استان خبر داد.
رستم زاده اظهار کرد: شعبه مرکزی دانشجویان آذربایجان‌غربی در مرکز افکارسنجی تاکنون از اجرای بیش از 250 عنوان طرح پژوهشی، مطالعاتی خویش فرمایی و کارفرمایی اجرا شده است.
وی افزود مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی به‌عنوان بزرگترین مرکز علمی کاربردی شمال‌غرب کشور در حال فعالیت است اظهار کرد: به‌طور میانگین در سال گذشته بیش از 600 دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه علمی و کاربردی جهاد دانشگاهی در 13 رشته تحصیلی مشغول به تحصیل بودند که در مجموع 143 نفر در این مدت فارغ التحصیل شده‌اند و نزدیک به 60 درصد فارغ التحصیلان این دانشگاه جذب بازار کار شده‌اند.
وی در ادامه به برگزاری طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در آذربایجان‌غربی اشاره و اظهار کرد: این طرح در سه فاز در استان در حال اجرا می‌باشد که در فاز اول ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان در خصوص مشاغل خانگی شناسایی شده که بعد از انجام این مراحل ۲۱ رشته به عنوان فرصت‌ها و پتانسیل‌های مشاغل خانگی انتخاب شده است.
وی ادامه داد: در فاز دوم این طرح ثبت نام از متقاضیان مشاغل خانگی در سامانه این طرح صورت گرفت که در مجموع ۶ هزار و ۱۰۰ نفر از طریق سامانه ثبت نام کردند.
این مسئول افزود: بعد از انجام مراحل ارزیابی بیش از چهار هزارو 500  نفر در کل استان به عنوان متقاضیان اصلی در این طرح شناسایی شدند که کارگاه‌های مشاوره شغلی و آموزش های عمومی توسط جهاد دانشگاهی به این تعداد از متقاضیان برگزار شد.
رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی افزود: از مجموع ۴ هزار و ۵۰۰ متقاضی شناسایی شده یک هزار و ۳۰۰ نفر متقاضی تسهیلات نبوده و تنها مشکل کسب و کار آنها مربوط به اتصال به بازار و فروش بود که در فاز سوم این طرح بخش عمده‌ای از مشکلات مربوط به اتصال به بازار و فروش متقاضیان مشاغل خانگی در این عرصه رفع خواهد شد.
وی ادامه داد: در راستای ایجاد بسترهای لازم برای توسعه مشاغل خانگی مجوز پودمان برای رشته پوشاک جهت تبدیل استان به قطب تولید پوشاک از دانشگاه علمی کاربردی اخذ شده است.
وی با اشاره به فعالیت‌های مرکز رشد واحدهای فناور کشاورزی واحد اظهار کرد: مرکز رشد واحدهای فناوری کشاورزی در سال 1390 مجوز خود را از وزارت علوم و تحقیقات فناوری دریافت و فعالیت خود را با جذب هسته‌ها و واحدهای فناوری در یک واحد ساختمانی به مساحت 360 مترمربع شروع کرد.
رئیس جهاددانشگاهی آذربایجان غربی در پایان اظهار کرد: با توجه به رسالت مرکز رشد این مرکز اقدام به تأسیس گلخانه‌های خاکی و هیدروپونیک و گلخانه سازگاری مرکز کشت بافت نمود که در طول این مدت واحدهای فناور مختلف از امکانات این گلخانه‌ها در جهت تبدیل ایده خود به فناوری گام‌های خوبی برداشته و توانسته‌اند در مورد محصولات جدید نوآوری داشته و به مرحله تجاری برسند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید