18:06|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 13 مرداد 1398 - 05:41
کد خبر: 12602

رنج بیماری با گرانی دارو تلخ‌تر شده است

گرانی دارو که این روزها در برخی از اقلام بیش از صد درصد افزایش قیمت داشته است، رنج بیماری را به ویژه برای کسانی که مرگ و زندگیشان به مصرف کردن داروها بستگی دارد، دو چندان کرده است.
رنج بیماری با گرانی دارو تلخ‌تر شده است

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، این روزها گرانی و تورم حرف تازه‌ای نیست و مردم در همه جوانب و تبعات تورم را بر زندگی خود احساس کرده‌اند.

برخی‌ها تلاش کردند تا هرجور شده خود را با شرایط جدید اقتصادی وفق دهند یا ساعت کاریشان زیادتر کنند یا اینکه از هزینه‌های زندگی بزنند تا شاید یک جور دخل و خرج زندگی باهم جور شود.

اما در این بین خانواده‌هایی که بیمار دارند بیشتر از دیگران شرایط اقتصادی رنجشان می‌دهد چون گرانی و افزایش قیمت برخی داروها در ماه‌های اخیر چند برابر شده و یا اینکه باید هفته‌ها دنبال دارویی از این داروخانه شهر به آن داروخانه برود تا شاید داروی مورد نیاز را پیدا کند.

برخی از بیماران مرگ و حیاتشان به مصرف دارو آنهم سر وقت بستگی دارد و نبود دارو و یا انکه تضعیف شرایط اقتصادی خانواده‌ها در تهیه دارو می تواند تبعات جبران‌ناپذیری برای بیمار به همراه داشته باشد.

وای به حال کسانی که بیماری‌های خاص دارند!

قربان زاده از کاربران باریشض نیوز در پیامی نوشته است: به همراه همسرم به درمانگاه عمومی یکی از بیمارستانها به علت سرماخوردگی و سردرد مراجعه کردیم بعد از ویزیت پزشک عمومی برای گرفتن داروها به داروخانه بیمارستان رفتیم که گفتند که داروها موجود نیست و ما مجبور شدیم نسخه را از بیرون تهیه کنیم.

وی افزود: خواستم بگویم که واقعا جای تاسف داره که یک بیمارستان دولتی با آن همه عظمت داروهای ساده‌ای مثل پنی سیلین و لوراتادین رو ندارد  

واقعا مردم باید چکار کنند؟ از طرفی از داروخانه بیرون هم داروها را تهیه کردیم ولی قیمت داروها چندین برابر شده ،مگر گفته نمی‌شود که دارو در لیست تحریم نیست، با این اوضاع وای به حال کسانی که بیماری‌های خاص دارند.

تأمین دارو با گرانی‌های اخیر برای خانواده‌ها سخت شده است

عذرا یکی دیگر از کاربران باریش نیوز که به اذعان خود با بیماری ام اس دست و پنجه نرم می‌کند، نوشته است: به مسئولان بگویید که از لحاظ بیمه و تأمین دارو به اوضاع این بیماران رسیدگی کنند چون وضع بیماران اصلا مساعد نیست و نمی‌توانیم داروها را دیگر با قیمت‌های قبلی تهیه کنیم.

وی با اشاره به مشکلات مبتلایان بیماری‌های خاص برخورداری از حمایت‌های جدی را مطالبه جدی بیماران خاص عنوان کرده و گفته است: در شرایط اقتصادی فعلی که خانواده‌ها در تامین مخارج روزانه درمانده اند، داشتن یک بیمار خاص بار مضاعفی بر دوش خانواده است که اگر دولت در تهیه دارو و نیازهای آن حمایت نکند واقعا ادامه تامین هزینه ها برای این افراد سخت تر می شود.

ضرورت بازنگری در حمایت از بیماری‌های خاص

رضایی یکی دیکر از مخاطبان است که در پیامی به باریش نیوز نوشته است: چرا بیماری آلزایمرز که در تمامی کشورها جزو بیماریهای خاص محسوب می شود در کشورما حمایتی از این بیماران نمی‌شود.

وی با اشاره به مشکلات بیماران مبتلا به آلزایمر با اشاره به اینکه شرایط نگهداری این بیماران متفقاوت از سایر بیماران است، اضافه کرد: نبود حمایت های جدی با توجه به اینکه بیشترسان جزو افراد کم درآمد و بازنشسته هستند فشار بیشتری بر روی خانواده ها ایجاد می کند و اغلب تامین داروهای گران این بیماران خارج از توان خانواده است.

گرچه خیلی وقتها اذعان شده است که از نظر تولید بیشتر اقلام دارویی در کشور به خودکفایی رسیده‌‌ایم اما برخی از بیماران حتی در تهیه داروهای داخلی هم با مشکل جدی روبرو هستند، داروهای خارجی نیز یا پیدا نمی‌شوند یا اگر هم وجود داشته باشند با قیمت‌های بالا عرضه می‌شود.

گزارش از مریم صفری

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید