04:24|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 12 مرداد 1398 - 05:27
کد خبر: 12594
به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه:

سادگی وجه تمایز زندگی علوی

خانواده ها و جوانان می‌توانند با الگو قرار دادن زندگی حضرت علی و حضرت فاطمه شرایط ازدواج را برای جوانان فراهم آورند زیرا ازدواج می‌تواند از بروز بسیاری از گناهان جلوگیری کند و خداوند نیز اینگونه بسیار خوشنود شود.
سادگی وجه تمایز زندگی علوی

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، یکی از زیباترین پیوندهای آسمانی در جهان اسلام سالروز ازدواج حضرت‌علی و حضرت فاطمه است که یک نمونه تکرار نشدنی در تاریخ بشریت است.

حضرت علی‌(ع) در این روز بسیار فرخنده با برترین و والاترین بانوی جهان پیمان عشق بست و خداوند والاترین فرستاده خویش را بر این پیمان گواه گرفت.

برکت ازدواج حضرت علی و حضرت زهرا، عمری به گستردگی آفتاب دارد، هنوزم که هنوز است یاد و نام آن پیوند در تاریخ برای همیشه ماندگار است.

این روز که به عنوان روز ازدواج نیز نامگذاری شده است، روزی مبارک برای همه نوگامانی است که دل به زندگی فاطمی داده ‏اند تا شادی خود را با خاطره همیشه روشن آن روز مبارک، پیوند زنند.

در این پیوند پر میمنت، فرشتگان آسمان در سرور و شادمانی و بهشتیان به زینت و زیور آراسته شده بودند.

شاید برایتان جالب باشد پیامبر گرامی اسلام (ص) ازدواج دخترش را به ساده ترین و راحت ترین شیوه انجام داد تا برای همه جوانانی که در آستانه زندگی مشترک هستند، سرمشق نیکویی باقی بماند.

مهریه فاطمه علیهاالسلام 500 درهم بود که همین مهریه ساده می‌تواند الگوی خوبی برای جوانان و خانواده ها باشد زیرا می‌توانند ازدواج را ساده بگیرند.

در روایات، افزون بر این مهریه که جنبه مادی و مالی دارد، مهریه های معنوی دیگری نیز برای آن بانوی بزرگ گفته شده است. در روایتی می خوانیم که حضرت زهرا علیهاالسلام از پدر تقاضا کرد که آن حضرت از خدا بخواهند تا مهریه اش را شفاعت از مسلمانان گناهکار قرار دهد. این خواسته حضرت مستجاب شد و فاطمه علیهاالسلام شفیع و واسطه بخشش گناهکاران قرار گرفت.

در جریان ازدواج آن دو بزرگوار که به فرموده حضرت رسول(ص) خداوند فاطمه را به ازدواج علی در آورد نکات بسیار مهم آموزشی و الگویی وجود دارد که از آن جمله می‌توان به کفو و همتا بودن، خواستگاری بدون واسطه، قناعت، دوری از اشرافی گری و تجملات، سخت نگرفتن بر همدیگر، ملاک قراردادن معیارها و خصوصیات معنوی و دینی و اخلاقی، مهریه پایین، بنا کردن زندگی بر پایه محبت و عشق واقعی از روی شناخت، حجب و حیا و... اشاره کرد. به این خاطر است که یک پیوند با این ویژگی ها پیوند آسمانی لقب می‌گیرد که رضایت خدا و رسول خدا (ص) در آن وجود دارد.

خانواده ها و جوانان می‌توانند با الگو قرار دادن زندگی حضرت علی و حضرت فاطمه شرایط ازدواج را برای جوانان فراهم آورند زیرا ازدواج می‌تواند از بروز بسیاری از گناهان جلوگیری کند و خداوند نیز اینگونه بسیار خوشنود شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید